News Flash:

Aceasta este mostenirea lui Marius Bodea. Bataie de joc pe Aeroportul Iasi. Pasagerii nu s-au simtit niciodata atat de umiliti. DNA trebuie sa intervina!

17 Ianuarie 2017
189 Vizualizari | 0 Comentarii
Marius Bodea
• Sute de pasageri s-au trezit ieri umiliti in ultimul hal, pe Aeroportul International Iasi • Oamenii au stat cu orele in aeroport si au asteptat fie sa plece spre alte destinatii, fie si-au asteptat rudele si prietenii • Vremea rea a facut ca mai multe zboruri sa fie anulate sau amanate • Informatiile cu privire la acest lucru au fost extrem de vagi, spre nemultumirea oamenilor • Regia aeroportuara nu a fost in stare sa ofere oficial informatii cu privire la zborurile respective • Asta desi in mandatul liberalului Marius Bodea s-au investit sume considerabile pentru modernizarea intregului sistem 
 
Caz de-a dreptul incredibil petrecut ieri, la Aeroportul International Iasi. Ceata densa care s-a abatut asupra Iasului a facut ca mai multe zboruri dinspre si spre Iasi sa fie amanate sau chiar anulate. Asta in ciuda investitiilor facute in ultimul timp la Iasi, printre care si un sistem modern de balizaj, care sa permita decolarea si aterizarea pe timp de ceata. In plus, aerogara a bagat si circa 3.000 de euro in refacerea paginii de internet, in baza careia pasagerii ar trebui sa se informeze cu privire la orarul de zbor, numere de telefon si alte informatii necesare. 

Numai ca, la Iasi, lucrurile stau total diferit. Vreme de patru ani cat a fost directorul aerogarii iesene, liberalul Marius Bodea a tipat ca din gura de sarpe ca el este artizanul succesului dezvoltarii Aeroportului, ca a adus numeroase companii, ca a deschis rute noi si cate si mai cate. Insa realitatea este cu totul alta. Informatiile referitoare la cursele aeriene au fost extrem de vagi, iar oamenii au fost lasati sa astepte in terminalele de pasageri cu orele pana sa fie trimisi acasa. 

Cum s-a ajuns la o asemenea situatie? Ieri, mai multe zone din tara, printre care si Iasul, au fost invaluite de o ceata densa, care a afectat si zborurile aeriene. Iar de aici pana la aparitia haosului, nu a mai fost decat un pas. Oamenii au incercat sa obtina si un punct de vedere de la reprezentantii aeroportului cu privire la cursele anulate, la cele amanate si multe altele, insa infrastructura pusa la dispozitie de aeroport a fost precara, iar pasagerii au fost lasati si la propriu si la figurat in ceata. 
 
Haos total
 
Dupa cum se poate vedea si in poza alaturata, pagina de internet www.aeroport.ro a aerogarii iesene a fost nefunctionala la capitolul orar de zboruri, tocmai ieri, cand ceata a blocat atatea zboruri. Curse precum Bucuresti- Iasi (Tarom) de la ora 9:05, Koln- Iasi (Blue Air) de la 13:00, Bucuresti- Iasi (Tarom) de la ora 13:05, Paris- Iasi (Blue Air) de la ora 17:30 sau Milano- Iasi (Wizz Air) de la ora 19:10, au fost suspendate. Cursa Bucuresti- Iasi (Blue Air) de la ora 9:25 a fost redirectionata la Bacau, aeroport pe care a aterizat si cursa de la Cluj- Napoca (Blue Air) ce urma sa ajunga la 11:15. Cursa Londra- Iasi (Wizz Air) de la ora 13:10 a fost redirectionata la Chisinau, iar cursa Viena- Iasi (Austrian Airlines) de la ora 15:20 a fost intoarsa in capitala statului austriac. 
 
Nici in ceea ceea ce priveste plecarile, situatia nu a fost mai roz. Cursele spre Bucuresti (9:30), Paris (10:30), Milano (13:55) sau Viena (15:55) ale Tarom, Blue Air, Wizz Air sau Austrian Airlines au fost anulate. Cursele Wizz spre Londra (6:00) si Tarom spre Bucuresti (6:00) au avut intarzieri de cateva zeci de minute. Insa aceste informatii nu erau deloc disponibile pe platforma aeroport.ro, in care Marius Bodea s-a laudat ca a investit circa 3.000 de euro. In decembrie 2012 s-au platit acei bani pentru o interfata moderna, dupa cum afirma Bodea.

"Website-ul actualizat constituie un prim pas semnificativ catre comunitatea ieseana. Îmi doresc aceasta apropiere fata de ieseni, dar si fata de oamenii din întreaga regiune de Nord-Est. Am considerat întotdeauna ca informatia prompta, prezentata într-un ambalaj simplu si atragator, este o dovada de respect pentru clienti si colaboratori. În plus, era timpul pentru o schimbare. Dezvoltarea infrastructurii aeroportuare de la Iasi trebuie sa fie cunoscuta si sustinuta", spunea pe 14 decembrie 2012 Marius Bodea.

La mai bine de patru ani distanta, "ambalajul simplu si atragator" al site-ului a ajuns sa dea rateuri tocmai atunci cand pasagerii au cea mai mare nevoie de el. In plus, asta nu e tot. Ieri, cand pasagerii sunau la numerele de telefon ale aerogarii pentru informatii, cei de acolo nici macar nu au binevoit sa raspunda la telefon. Actuala conducere a aeroportului a parut depasita de situatie. De altfel, acestia au aratat ca vor incerca sa remedieze problemele aparute, pentru a nu mai avea dificultati pe viitor. 

"Suntem in lucru cu site-ul, pentru a putea reactualiza starea zborurilor companiilor aeriene. In plus, am avut mai tot personalul care s-a ocupat de pasagerii ce asteptau in terminale, pentru a li se oferi apa si mancare. Voi verifica situatia cu privire la apelurile telefonice. Este posibil ca si personalul de acolo sa fi fost implicat in ajutorarea pasagerilor si nu a avut cum sa raspunda la apeluri", a spus Alexandru Anghel, directorul interimar al Aeroportului Iasi. 
 
Procurorii DNA ar trebui sa intervina
 
In plus, o alta investitie facuta de Marius Bodea risica mari semne de intrebare si ar trebui cercetata de procurorii DNA. Sistemul de balizaj de la Aeroportul Iasi a clacat, motiv pentru care mai multe avioane nu au putut ateriza din cauza cetii. Fosta conducere a aerogarii iesene s-a tot laudat cu un sistem revolutionar de ghidare a aeronavelor pe timp nefavorabil, obiectiv care a dat zeci de rateuri. 

Este vorba despre o serie de echipamente de precizie pentru apropierea si aterizarea aeronavelor, instalate de catre Romatsa pe noua pista. La vremea respectiva, fostul director Marius Bodea, actual deputat PNL, s-a laudat ca echipamentele de balizaj si cele de iluminat sunt de categorie superioara si ca avioanele vor putea ateriza si decola fara nicio problema. Desi s-au cheltuit aproape trei milioane de lei pe achizitia si montarea acestui sistem, in functionarea lui sunt mari hibe, iar cei care au de suferit sunt in special pasagerii. 

Directorul aeroportului iesean ar trebui sa ofere public explicatii pentru faptul ca, desi la Iasi sunt echipamente ultramoderne, lucrurile sunt la fel ca inainte. Practic, in ciuda investitiei costisitoare, de zeci de milioane de euro, pe pista noua, sistemele de ghidare pe timp de ceata, ce permit aterizarea si decolarea în conditii de vizibilitate foarte redusa, sunt ca si inexistente. Daca in zona aeroportului se lasa o ceata mai densa, apar deja probleme, cu toate ca acest lucru nu trebuia sa se intample. 
 
Reporterii cotianului BUNA ZIUA IASI au avertizat inca din urma cu 2 ani ca sunt mari probleme la sistemul de balizaj de la Aeroportul International Iasi. Si actuala conducere a Consiliului Judetean Iasi ar trebui sa ia masuri pentru ca acest lucru sa nu se mai repete, iar pasagerii sa nu mai fie tratati in bataie de joc pe aerogara ieseana, asa cum s-a intamplat destul de frecvent in timpul lui Marius Bodea. 


zboruri marius bodea cursele anulate haos total nefunctionala
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Pascani.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2020 (s) | 36 queries | Mysql time :0.044607 (s)