News Flash:

Atentie, ieseni! Schimbari majore in trafic. Unele strazi din oras vor avea mai multe benzi

27 Octombrie 2016
352 Vizualizari | 0 Comentarii
masini
• Un politist rutier vine cu solutii ce ar putea decongestiona traficul din Iasi, la ore de varf • Reprezentantii municipalitatii iesene sustin ca vor dezbate in urmatoarea sedinta a comisiei de circulatie ideea omului legii • Un numar de 90 de intersectii ale municipiului au fost semaforizate, fiind astfel instalate 59 de echipamente video, 1.242 de semafoare, circa 2.000 de indicatoare rutiere si 72 camere • Cu toate acestea, la orele de varf, principalele artere din municipiu sunt blocate de numarul mare al autovehiculelor
 
Un proiect ce ar fi trebuit sa fluidizeze traficul in municipiul Iasi si care mai mult il incurca ar putea avea o rezolvare. Solutia vine din randul politistilor rutieri. Asta deoarece, municipiul Iasi este, in prezent, campion la capitolul anomalii, in ceea ce priveste semnalizarea rutiera. Soferii care tranziteaza municipiul Iasi trebuie sa se inarmeze cu nervi de otel. Asta, in ciuda implementarii noului sistem de management al traficului. Cozile kilometrice ce se intind la orele de varf, pe principalele artere ale Iasului, in prezent s-au dublat, odata cu inceperea noului an scolar. Desi valoarea proiectului este de aproximativ 15 milioane de euro, acesti bani par a fi aruncati pe fereastra, odata ce in Iasi se circula mult mai greu decat inainte de a fi instalate aceste semafoare inteligente. 

"Se circula foarte greu dupa ce au implementat noul sistem. Timpii de asteptare sunt foarte mari. Se circula haotic. Banii au fost aruncati pe fereastra. Asteptam solutii in acest sens, care sa vina in sprijinul nostru, al soferilor", a spus un taximetrist. Daca pana acum Iasul nu avea destule semafoare, odata cu implementarea noului proiect, are prea multe, dar prost pozitionate. Reamintim ca, un numar de 90 de intersectii ale municipiului au fost semaforizate, fiind astfel instalate 59 de echipamente video, 1.242 de semafoare, circa 2.000 de indicatoare rutiere si 72 camere. Cu toate acestea, la orele de varf, principalele artere din municipiu sunt blocate de numarul mare al autovehiculelor. Solutia pare sa fi fost gasita de politistii rutieri. 

"De exemplu, pe bdul Independentei si pe Pacurari ar trebui infiintata o a treia banda pentru virajul la stanga. Momentan, daca mergi pe bdul Independentei si ai verde pentru a circula in fata, iar un alt participant la trafic vrea sa vireze pe o straduta la stanga, tu circuli practic pe o singura banda din cele trei existente, deoarece pe prima banda mai sunt si cativa soferi care parcheaza neregulamentar si blocheaza traficul. La fel trebuie procedat si pe bdul Pacurari. In prezent, aceasta a treia banda pentru virajul la stanga exista pe tronsonul Targu Cucu- Bucegi. Mai mult, o alta solutie pentru a evita imbulzeala de la orele de varf este decalarea orarului de incepere a scolii. Daca, de exemplu, intr-o anumita zona sunt mai multe scoli, atunci orele sa inceapa la o diferenta de 30 de minute intre ele. Astfel, nu toti parintii se vor imbulzi la ora 7:30, sa-si duca copiii la scoala", a precizat un politist rutier. 

Cu alte cuvinte, contactat telefonic de reporterii cotidianului BUNA ZIUA IASI, viceprimarul municipiului Iasi Gabriel Harabagiu, membru in comisia de circulatie, sustine ca va lua nota de cele semnalate de politistul rutier si ideea va fi supusa spre dezbatere, in comisia de circulatie. "Maine (astazi- n.r.) avem comisia de circulatie. Vom analiza aceste aspecte si vom vedea la ce consens vom ajunge", a declarat Gabriel Harabagiu, viceprimarul municipiului Iasi.
 
Managementul nervilor
 
Desi cu implementarea managementului traficului in municipiul Iasi, circulatia autovehiculelor ar fi trebuit sa se desfasoare in conditii normale, acest lucru nu se intampla. Daca la semafor asteapta 100 de autovehicule, iar la trecere nu este niciun pieton, culoarea nu se schimba, deoarece nimeni nu are acces la senzorii cu numaratoarea in timp real. Normal ar fi ca informatiile din intersectiile aglomerate sa fie gestionate in centrul de control al sistemului de management al traficului, care practic trebuie sa fluidizeze circulatia. 

Timpii de semafor trebuie, practic, calculati in mod inteligent de acest sistem, in functie de aglomeratia din trafic. Mai mult, asa-numitele "semafoare inteligente" trebuie sa asigure culoar unic de deplasare pentru Salvare si Politie, ale caror masini ar trebui urmarite prin satelit, pentru a ajunge cat mai repede la interventii. 

proiect iasi solutia intersectii trafic circulatie aglomeratia
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Pascani.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1683 (s) | 24 queries | Mysql time :0.030923 (s)