News Flash:

BASESCU cere Camerei Deputatilor sa respinga OUG privind ACCIZA LA COMBUSTIBIL

2 Aprilie 2014
376 Vizualizari | 0 Comentarii
basescu
Preşedintele Traian Băsescu i-a transmis, miercuri, preşedintelui Camerei Deputaţilor, Valeriu Zgonea, scrisoarea în care solicită respingerea prevederilor referitoare la acciza de 7 eurocenţi din proiectul de lege privind aprobarea Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului 111/2013.

"Am trimis Parlamentului o scrisoare în care aduc argumente de ce este necesar să respingă OUG care introduce acciza suplimentară pe combustibil, dând în conţinutul scrisorii sursele de finanţare, menţinând principiul că, decât introducere de taxe noi pentru a creea venituri mai mari, mai bine fără taxe şi ajustarea cheltuielilor excesive în interiorul bugetului de stat. De asemenea, în cursul zilei de azi, cel mai târziu mâine, voi trimite o scrisoare fiecărui parlamentar membru al Camerei. Această acţiune are rolul de a atenţiona că politica fiscal bugetară este greşită, că nu putem avea un buget mai amre cu 17 miliarde de lei faţă de execuţia bugetară a anului trecut şi că politica de introducerea a 35 de taxe, plus taxa pe infrastructuri, plus taxa suplimentară pe combustibil este greşită", a spus Băsescu, miercuri dimineaţă.

"Guvernul şi reprezentanţii Guvernului sunt într-o minciună publică continuă. Banii sunt ba pentru autostrăzi, ba pentru pensii, ba pentru salarii, ba pentru modernizarea şcolilor, e un întreg amalgam care subliniază minciuna pe care o susţine public Guvernul Ponta", a mai declarat preşedintele.

Scrisoarea integrală trimisă de Traian Băsescu preşedintelui Camerei Deputaţilor:

"Stimate domnule Președinte Valeriu-Ștefan Zgonea,
În ședința de marți, 1 aprilie 2014, plenul Camerei Deputaților a decis retrimiterea la Comisia pentru buget, finanțe și bănci a Proiectului de Lege privind aprobarea Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 111/2013 pentru reglementarea unor măsuri fiscale şi pentru modificarea unor acte normative (PL-x nr. 67/2014), fapt care va conduce la o întârziere în ceea ce privește finalizarea procedurii legislative în legatură cu acest proiect de lege.
Începând cu data de 1 aprilie 2014, una dintre măsurile reglementate prin această ordonanță, respectiv creșterea accizei la carburant cu 7 eurocenți, își produce efectele. Introducerea creșterii de acciză cu 7 eurocenți are efecte negative majore atât la nivelul populației, cât și la cel al mediului de afaceri. Efectele se vor reflecta în întreg lanțul economic, prin scăderea consumului, scăderea profitabilității companiilor și, implicit, scăderea încasărilor la bugetul de stat.
Consider că această taxă este introdusă doar pentru că asigură fonduri la dispoziția domnului Liviu-Nicolae Dragnea, ministrul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice, pentru a-i distribui baronilor locali în scopuri electorale.
Din aceste motive, vă rog să respingeți prevederile referitoare la acciza de 7 eurocenți din Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 111/2013 şi să luaţi în analiză şi în dezbaterea dumneavoastră alternativele pe care vi le propun mai jos.
Soluţiile pe care vă rog să le aveți în vedere menţin România în parametrii de final de an agreaţi de România cu Fondul Monetar Internațional, Comisia Europeană și Banca Mondială în cel de-al treilea program economic preventiv semnat. Soluțiile sunt după cum urmează:
1. eliminarea sumei de 1,2 miliarde de RON, care a fost alocată suplimentar faţă de bugetul anului anterior, având în vedere că bugetul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice are alocat, în plus faţă de anul 2013, o sumă în valoare de 1,214 miliarde RON, reprezentând o creştere de 33,86%, aferentă subprogramelor „Modernizarea satului românesc”, „Regenerare urbană” şi „Infrastructură judeţeană”, care sunt eligibile în cadrul programelor europene de finanțare alocate României (2007 - 2013, precum și 2014 - 2020).
2. ajustarea bugetului Ministerului Finanțelor Publice cu 600 de milioane de lei; în bugetul Ministerul Finanţelor Publice, la capitolul „Dobânzi”, a fost alocată o sumă de 10,11 miliarde RON, în creştere cu 5,38% faţă de suma stabilită pentru 2013. Contextul economic global şi disponibilităţile de lichidităţi pe piaţă permit Ministerului Finanţelor Publice să se împrumute la costuri mai scăzute față de anul 2013 şi pe maturităţi mai lungi, dar și că suma care trebuie finanţată pentru anul 2014 este mai mică decât cea pentru anul 2013.
3. realizarea unei evaluări corecte a veniturilor care pot rezulta din introducerea „impozitului pe construcţii”, măsură care duce la extinderea bazei de impozitare asupra construcţiilor și urmărește să sporească veniturile bugetare; suma estimată a fi colectată prin aplicarea acestui impozit, respectiv de 488 de milioane RON, este semnificativ subevaluată; calculele de specialitate estimează o sumă de minimum 2 miliarde RON aferentă anului 2014.
4. evaluarea corectă a veniturilor aferente taxei instituite prin Ordonanţa de Guvern nr. 7/2013; ordonanța a introdus taxarea cu 60% a veniturilor suplimentare obţinute de producătorii de gaze în urma liberalizării preţurilor. Guvernul îşi propune, pentru anul 2014, să colecteze suma de 290,9 milioane RON; în realitate, luând în calcul producţia de gaze estimată pentru anul 2014 şi graficul de dereglementare a preţurilor la gaze naturale, reiese un venit estimat de 1 miliard RON.
În cazul în care veți lua în considerare aceste soluții, care pot fi aplicate imediat și/sau cu ocazia primei rectificări bugetare, introducerea accizei de 7 eurocenți nu va mai fi necesară.
Acciza intrată în vigoare în data de 1 aprilie 2014, produce efecte nocive pentru mediul economic, dar și pentru populația României.
Guvernul intenționează să reglementeze restituirea a 4 eurocenți din acciză de la bugetul de stat transportatorilor rutieri, creând, astfel, premisele unui tratament discriminatoriu față de ceilalți transportatori, cum ar fi: aerieni, feroviari și maritimi, cărora această rambursare nu le va fi aplicabilă. Trebuie menționat că schema de compensare a transportatorilor rutieri implică un cost foarte mare de administrare, atât uman, cât și financiar, iar potențialul risc de fraudare este unul extraordinar de mare. Așa cum a fost propusă, schema de compensare a accizei este greu de aplicat, creând probleme de conformare beneficiarilor.
În sectorul agricol, ministerul de resort a anunțat compensarea creșterii accizei la motorină prin subvenționarea majorării costului cu fonduri provenite de la bugetul de stat.
După cum se poate observa, întreprinzătorii mici și mijlocii nu beneficiază de această facilitate fiscală. Populația României nu beneficiază nici ea de această facilitate, mai ales în contextul în care în nivelul de trai al românilor nu se reflectă încă rezultatele statistice neașteptat de bune ale anului 2013.
În concluzie, putem afirma că această taxă este abuzivă și profund nocivă pentru o mare parte a mediului economic și populație. Odată cu intrarea în vigoare a Ordonanței privind compensarea parțială în cazul transportatorilor rutieri, această taxă devine și discriminatorie, scriu cei de la realitatea.net.
Stimate domnule Președinte,
Vă rog să luați în considerare elementele prezentate mai sus și să respingeți cât mai repede cu putință prevederile referitoare la acciza de 7 eurocenți din Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de Urgenţă a Guvernului nr. 111/2013, ordonanță care în acest moment își produce efectele negative asupra populației României și mediului economic.
Fac un apel la dumneavoastră ca, împreună cu parlamentarii majorității din arcul guvernamental, să puneți interesul românilor mai presus de interesul baronilor locali".

Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Pascani.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1641 (s) | 24 queries | Mysql time :0.023382 (s)