News Flash:

Gata cu Sărbătorile de Iarnă şi cu ospeţele tradiţionale! Incepem… Operaţiunea «detoxifierea»

10 Ianuarie 2016
365 Vizualizari | 0 Comentarii
femeie
“Sezonul” petrecerilor, deschis de Sfântul Andrei, s-a închis acum trei zile, cu Sfântul Ioan Botezătorul. Este timpul să declanşăm operaţiunea “detoxifierea”. Organismul are nevoie de ajutorul nostru, ca să elimine toxinele şi kilogramele acumulate în toată această perioadă festivă.

Sărmăluţele, piftia, salata de boeuf, cârnaţii, fripturile perpelite pe grătar, cozonacul, paharele de alcool care le-au ajutat să alunece pe gât mai uşor, tutunul tras în piept cu nesaţ au lăsat în urma lor amintiri delicioase. Dar şi o mare cantitate de toxine, rezultate din prelucrarea alimentelor în “laboratorul” digestiv, respectiv din periculoasa călătorie a nicotinei prin sistemul respirator.

Am uitat ceva? A, da: medicamentele înghiţite pentru a anihila revolta organelor care, suprasolicitate, nu-şi mai pot îndeplini misiunea. În mod normal, ele ştiu prea bine ce au de făcut: ficatul, intestinele, rinichii, plămânii, pielea formează redutabila armată care elimină deşeurile din organism. Comandantul suprem este ficatul. În procesul de detoxifiere, substanţele liposolubile (solubile în grăsimi) sunt transformate în substanţe hidrosolubile. Ficatul joacă un rol-cheie în eliminarea toxinelor, deoarece celulele sale (hepatocitele) conţin un mare număr de enzime implicate în transformarea substanţelor nocive.

Mergi la cumpărături cu lista «detox»

Trece, în capul listei cu alimente, fructe şi legume (ai grijă să le alegi pe cele din producţia autohtonă). Cel mai puternic efect detoxifiant îl au cruciferele (varza, conopida, broccoli, guliile, ridichile, varza de Bruxelles, hreanul (preferabil fierte), anghinarea, rucola (care ajută ficatul), andivele, castraveţii (datorită acţiunii diuretice). Consumă, de asemenea, orez brun (în porţii mici), cereale integrale, brânză de vaci, iaurt.

Dintre condimente, cele mai eficiente sunt rozmarinul (protejează stomacul şi ficatul), scorţişoara (antioxidant şi antiinflamator), coriandrul (elimină mercurul provenit din consumul de peşte; am avut multe dezlegări la peşte în postul Crăciunului, plus peştele frumos rumenit de pe masa de Revelion), ghimbir (mai ales în combinaţie cu cimbru, protejează ficatul de toxinele din băuturile alcoolice), usturoi (cel mai reputat antioxidant şi antibiotic).

Taie de pe listă alimentele «toxice»

Cel puţin pentru o săptămână, evită alimentele bogate în acizi graşi saturaţi - mezelurile, brânza grasă, carnea roşie, măruntaiele, produsele de patiserie, mâncărurile gătite, în special cele cu sos, (semi)preparatele din industria alimentară, cerealele pline de zahăr şi aditivi, băuturile tip soda, zahărul, sarea, alcoolul.

După ce a trecut săptămâna, le vei putea reintroduce în alimentaţia ta, dar cu cea mai mare zgârcenie şi, preferabil, consumate separat, nu mai multe la aceeaşi masă.

Ai grijă şi de pielea ta

Prin transpiraţie, pielea elimină toxinele din organism. Dar o poţi ajuta să intensifice acest proces prin câteva şedinţe de saună sau hammam. Dacă le găseşti prea costisitoare, poţi rezolva problema chiar acasă, în diferite moduri.

Cel mai simplu este să freci toată pielea corpului cu un burete puţin aspru, la duş. Iar după duş să aplici o cremă hidratantă. Pentru un plus de răsfăţ, poţi cumpăra un produs de gomaj adaptat pielii tale; faci o baie călduţă, care dilată porii, aplici gomajul pe tot corpul, insistând pe coate, genunchi şi picioare; apoi clăteşti cu apă caldă şi închei cu un jet de apă rece, pentru tonificare.

O altă variantă, relaxantă şi plăcută, este baia cu săruri sau uleiuri esenţiale ce intensifică procesul de transpiraţie şi, implicit, detoxifierea (le găseşti în magazinele tip plafar). Dar poţi, la fel de bine, să adaugi 1 kg de sare de mare în cada plină cu apă fierbinte; sau un sfert de cană de ghimbir proaspăt (dacă este ras, îl pui într-un săculeţ din pânză, pe care îl cufunzi în apă; dacă este pulbere, îl presari în apa de baie); sau două căni de lapte praf combinat cu o cană de amidon de porumb, amestecate în apă. Rămâi în cadă circa 30 de minute, adăugând apă caldă de câte ori este nevoie.

Fă-ţi timp ca să faci mişcare

Este o regulă ce ţine de igiena vieţii de zi cu zi. Una cu atât mai importantă în această perioadă. După cum ştii, activitatea fizică asigură tonusul general şi ajută organismul să evacueze mai uşor toxinele.

Nu ai timp, zici tu, să alergi o jumătate de oră, sau să mergi la sală de două-trei ori pe săptămână? Nu e sezonul optim pentru plimbări cu bicicleta sau pe role? În schimb, este sezonul ideal pentru a merge la patinoar. Şi, oricât de comod(ă) ai fi, poţi face o plimbare prelungită, în fiecare zi: mersul pe jos este un sport accesibil tuturor.

Învaţă să respiri

Oxigenul este unul din cei mai importanţi nutrienţi ai organismului. Or, respiraţia superficială, însoţită de constricţia toracelui şi a ţesutului pulmonar lasă acest element vital să pătrundă în prea mică măsură, iar ţesuturile sunt, efectiv, lipsite… de aer.

În schimb, respiraţia profundă ajută la eliminarea dioxidului de carbon şi a altor toxine din organism. Aşadar, deschide larg geamurile şi respiră profund.

sursa: libertatea.ro
Distribuie:  
Loading...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Pascani.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1883 (s) | 35 queries | Mysql time :0.048405 (s)