News Flash:

INCENDIAR! Licitatie cu dedicatie? Compania Unistil pregateste o lovitura uriasa! Iesenii vor calatori din nou in harburi de autobuze - GALERIE FOTO

14 Februarie 2017
311 Vizualizari | 0 Comentarii
Cristian Stocia si Vasile Puscasu
• Combinatiile care au bagat in faliment RATP Iasi continua si la noua companie de transport a orasului • O licitatie in valoare de 1,4 milioane lei organizata pentru inchirierea mai multor autobuze pare sa fie una cu dedicatie speciala pentru un controversat om de afaceri care a castigat sume uriase in urma contractelor pe bani publici • Una dintre cerintele obligatorii trecute in caietul de sarcini este ca autobuzele sa fie livrate intr-un termen de doar 3 zile • Desi procedura nu a fost inca finalizata, mai multe autobuze care indeplinesc toate cerintele din caietul de sarcini intocmit de sefii Companiei de Transport Public, au fost aduse deja la Iasi • Aceasta ar insemna o mega-afacere pentru castigator, deoarece se va plati pentru inchirierea unui autobuz pentru o perioada de 12 luni, tot aratia bani cat s-ar plati si pentru cumpararea unui model asemanator
 
Transformarea RATP Iasi in noua Companie de Transport Public nu a adus nici pe departe schimbarile radicale in transportul local la care sperau iesenii. Masurile care au dus la falimentarea vechii regii de transport par sa continue si la noua companie, iar asta in dauna calatorilor satui sa circule in mijloace de transport vechi si uzate. O noua licitatie in valoare de 1,4 milioane lei organizata de Compania de Transport Public Iasi, pentru inchirierea unui lot de 16 autobuze, pare sa se faca cu dedicatie pentru aceleasi personaje care au profitat si in trecut din astfel de combinatii, dar si cu aceeasi reteta ca in vremea RATP-ului.
 
Este vorba despre o licitatie deschisa de CTP Iasi in data de 26 ianuarie anul acesta si a carui termen limita de depunere a ofertelor a fost data de ieri, 13 februarie. In cursul zilei de astazi, ofertele urmeaza sa fie deschise si evaluate. Obiectul contractului se refera la "Inchirierea de autobuze cu podea joasa pentru transportul de calatori conform obiectului de activitate al achizitorului". Concret, este vorba despre 16 autobuze cu podea joasa care ar urma sa fie inchiriate pe o perioada de 12 luni in schimbul sumei de 1,440,000 lei. 
 
Mai multe autobuze au fost aduse la Iasi inainte de finalizarea licitatiei
 
In caietul de sarcini care a fost intocmit de specialistii in achizitii ai CTP Iasi exista o cerinta obligatorie care pare una cu dedicatie. Este vorba despre termenul de livrare a autobuzelor, care a fost fixat la doar 3 zile pentru un lot de 10 vehicule. "Prima transa sa fie de minim 10 autobuze in 3 zile de la semnarea contractului, iar diferenta in termen de maxim 30 zile. Livrarea se va face la sediul/locatia beneficiarului", dupa cum se specifica in caietul de sarcini. 
 
O astfel de cerinta este extrem de greu de indeplinit de majoritatea firmelor din Romania, insa o coincidenta suspecta face ca, fix la garajul companiei Unstil SRL din Tudor Vladimirescu au aparut brusc mai multe autobuze cu podea joasa. Mai mult, la garajul Unistil din Barlad mai exista alte zeci de autobuze pregatite sa fie livrate oricand la Iasi. Conform surselor, aceste autobuze ar urma sa fie inchiriate la CTP Iasi in cadrul acestei licitatii care nici macar nu s-a finalizat complet pentru ca abia in cursul zilei de astazi vor fi analizate ofertele si ar trebui sa mai treaca o perioada pentru desemnarea oficiala a castigatorului licitatiei.
 
Printre cerintele obligatorii ale licitatiei mai regasim: sa functioneze corespunzator într-un climat temperat continental la temperatura ambientala -33°C... +40°C; umiditate relativa la 20°C max 80%; lungime max. 12.000 mm; latime max. 2.600 mm; inaltime (cu echipament aer conditionat) max. 3.200 mm; anul de fabricatie minim 2003; norma de poluare minim Euro 2; autobuzele trebuie sa corespunda normelor de transport public local de persoane. Practic, cei care ofera un autobuz Euro 6 , vor primi 10 puncte, in vreme ce pentru autobzuele Euro 2 se acorda 2 puncte. Este lesne de inteles faptul ca autobuzele din garajul Unistil SRL indeplinesc toate aceste cerinte obligatorii.

Vasile Puscasu are zeci de autobuze pregatite
 
Desi a participat la aceasta licitatie, Vasile Puscasu, patronul firmei SC Unistil SRL, sustine ca nu stie prea multe detalii despre asta si asteapta desemnarea oficiala a castigatorului din partea Companiei de Transport Public Iasi. Acesta mai spune ca are aproape 80 de autobzue care pot fi livrate oricand catre CTP Iasi. 

"Deocamdata nu stiu daca suntem castigatorii. Nu stiu, nu am luat legatura fiindca se ocupa altcineva, am un baiat de la Barlad care se ocupa cu licitatia, habar n-am. Am participat cu masinile pe care le avem noi, cu Scania cel mai probabil. Am 80 de autobuze in garaj la Barlad, o sa putem sa livram din ele. Daca oferta este cu autobuzele Scania, ele sunt Euro 4 toate. Masinile din garajul din Tudor Vladimirescu sunt aduse pentru ca facem traseele pe Goruni si Chicerea, dar daca se liciteaza nu e nicio problema, avem altele disponibile. Daca se liciteaza si castigam, pe acestea le inchiriem si aducem altele, noi stam cu ele in garaj. Nu este nici o coincidenta faptul ca este un termen de livrare de 3 zile, eu nici nu am citit caietul de sarcini daca ma credeti, eu ma ocup de altele. Nu stiu ce fac ei, le-am dat mana libera sa liciteze, sa mearga cu autobuzele, le inchiriem, le vindem, ei isi fac treaba", a spus Vasile Puscasu, patronul SC Unistil SRL.
 
Ce spun sefii CTP Iasi despre licitatia de inchiriere
 
De cealalta parte, conducerea Companiei de Transport Public Iasi explica termenul de livrare extrem de scurt fixat la 3 zile deoarece este o urgenta ca aceste autobuze sa fie scoase la strada pentru ca exista numeroase reclamatii din partea iesenilor. 

"Nu stiu daca a participat si Unistil la aceasta licitatie, vom vedea maine (astazi - n.r.) cand se vor analiza ofertele. Autobuzele trebuie aduse cat mai repede pentru ca sunt foarte multe reclamatii din partea calatorilor, de asta s-a pus un termen scurt pentru livrarea autobuzelor. La o alta licitatie cu autobuze second-hand organizata de noi, o firma din Pitesti le aveau gata inmatriculate si puteau sa le livreze. Nu doar Puscasu poate sa aduca repede autobuze. Cei din Pitesti au facut atunci contestatie si au spus ca au 30 sau 50 de autobuze pregatite, trebuiau doar sa le aduca la Iasi. Mie imi trebuie aceste autobuze pentru ca sunt foarte multe reclamatii pe traseele 27 si 44, iar cu cele vechi nu putem face fata. Mai important este sa facem fata pe trasee decat sa ne reclame calatorii, asta pana vin autobuzele din vara. Restul sunt speculatii", a declarat Cristian Stocia, director general CTP Iasi.
 
Sefii companiei de transport neaga faptul ca licitatia ar fi cu dedicatie pentru firma condusa de Vasile Puscasu si ca va fi desemnata castigatoare oferta cea mai avantajoasa. 

"Caietul de sarcini a fost facut in asa fel incat sa nu ingradim pe nimeni care ar putea avea autobuze de orice fel, fie ele Euro 2 sau euro 5, cu aer conditionat sau fara aer conditionat. Punctajul a fost pus diferentiat tocmai pentru a putea fi incluse cat mai multe, pentru ca avem mare nevoie de autobuze. Maine (astazi - n.r.) va vom spune concret ce oferte avem dupa ce le analizam. Vrem sa terminam cat mai repede evaluarea ca sa putem aduce autobuzele pentru ca acusi trece iarna. Inca din decembrie incercam sa facem un imprumut si nu am reusit. Cand am vazut ca nu putem face fata in aceste conditii am decis ca singura solutie rapida este sa facem aceasta licitatie ca sa inchiriem autobuze", a mai spus directorul general al CTP Iasi. 

Reprezentantii Primariei Iasi au refuzat sa vorbeasca despre acest subiect.
 
Autobuzele pot fi cumparate cu acelasi pret platit pentru inchiriere
 
Un aspect extrem de important in toata aceasta poveste sta in pretul de inchiriere pe care CTP Iasi este dispus sa-l ofere. Practic, pentru inchirierea celor 16 autobuze, pentru o perioada de un an se estimeaza ca se va plati in total 1,440,000 lei, adica 90.000 lei (20.000 euro) pentru fiecare autobuz inchiriat pentru 12 luni. 

Citeste si : Toti iesenii care folosesc transportul public trebuie sa stie asta: Se anunta schimbari radicale
 
Spre comparatie, ultimele serii de autobuze second hand cumparate pentru RATP Iasi au costat in medie 20.000 euro bucata, adica tot atat cat se plateste acum pentru inchirierea unui autobuz pentru o perioada de un an. Cu alte cuvinte, se va plati pentru inchirierea unui autobuz pe o perioada de 12 luni tot atatia bani cat s-ar plati pentru cumpararea unui autobuz asemanator. De exemplu, autobuzele DAF aduse din Olanda pentru RATP Iasi prin intermediul Unistil SRL au costat 18.000 euro bucata. Si nu doar atat, acestea au fost cumparate de Puscasu cu sume de 9-11 mii euro din Olanda, ceea ce i-a dus un profit de aproape 100 la suta.
 
Firmele controlate de Vasile Puscasu, Unistil SRL respectiv SC Motel Bucium SRL, sunt principalii furnizori de autobuze second-hand pentru transportul public din Iasi, cele doua companii fiind castigatori in cazul mai multor licitatii organizate in trecut de Primaria Iasi pentru achizitia de mijloace de transport, autobuze care acum se afla intr-o stare avansata de degradare, polueaza enorm de mult si inregistreaza numeroase avarii chiar in timpul mersului, creand astfel o stare de nemultumire generala in randul iesenilor, dar si o imagine proasta pentru cei care viziteaza orasul Iasi. 

Citeste si : DEZVALUIRI INCENDIARE! Angajatii unei cunoscute firme din Iasi, concediati in masa si batjocoriti de patron 

Galerie Foto

RATP_Iasi_sediu

ratp iasi ctp iasi autobuze unistil licitatie vasile puscasu
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Pascani.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1699 (s) | 35 queries | Mysql time :0.031091 (s)