News Flash:

MASACRU cu sute de morti, la doar cativa kilometri de centrul Iasului. O asemenea TRAGEDIE nu s-a mai petrecut in Romania - GALERIE FOTO

4 Ianuarie 2017
1682 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.6599 RON (+0.0013)
USD: 4.1469 RON (+0.0127)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
accident
• Scene macabre si pline de groaza, la doar cativa kilometri de centrul orasului Iasi! • Sute de morti si cea mai mare catastrofa care s-a intamplat, in toata istoria Romaniei, din ultima suta de ani • Si nu este vorba de cutremur, razboi sau atentat • Totul s-a petrecut pe 31 decembrie, la cumpana dintre ani • Interesant este ca, chiar la finalul anului trecut, si in padurea de langa oras unde a avut loc naprasnicul incident, a fost gasita o groapa comuna, unde ar fi fost ingropate zeci de cadavre • Sprijiniti de autoritati si de jandarmi, s-au derulat sapaturi, sub atenta supraveghere a celor de la Parchetul Militar Iasi 
 
Scene macabre si pline de groaza, la doar cativa kilometri de centrul orasului Iasi! Sute de morti si cea mai mare catastrofa care s-a intamplat, in toata istoria Romaniei, din ultima suta de ani. Si nu este vorba de cutremur, razboi sau atentat. Totul s-a petrecut pe 31 decembrie, la cumpana dintre ani, in anul 1916. Practic, s-a implinit un secol de la cel mai grav accident feroviar din tara, petrecut in comuna Ciurea, din judetul Iasi. 

Citeste si : EXPLOZIV! Groapa comuna cu zeci de morti, descoperita la doar cativa kilometri de orasul Iasi. Totul este invaluit in mister 

Povestea terifianta a groaznicei catastrofe de la Ciurea 
 
"Catastrofa de la Ciurea" este numele sub care a intrat în istorie nefericitul eveniment. Accidentul a avut loc în data de 31 decembrie 1916 sau 13 ianuarie 1917, în plina desfasurare a Primului Razboi Mondial, în gara din localitatea Ciurea, la sud de Iasi, pe calea ferata Bârlad - Iasi. Bilantul a fost de peste 1.000 morti, absenta unei anchete oficiale nepermitând elucidarea cauzelor accidentului. Un convoi militar, constituit dintr-o garnitura de 26 de vagoane, parasise orasul Galati, dupa ce Braila fusese ocupata de trupele germane, si se deplasa spre Iasi. 

Vagoanele erau neîncapatoare pentru numarul mare de soldati, români si rusi, si de civili refugiati din teritoriile ocupate de armatele germane ale generalului von Mackensen, drept pentru care estimarile ulterioare considerând ca aproximativ 1.000 de pasageri calatoreau cu acest tren militar. Un mare numar de persoane calatoreau pe acoperisurile vagoanelor sau pe scari si între tampoanele de legatura. Portiunea de cale ferata dintre Bârnova si Ciurea prezinta o panta deosebit de importanta. În timpul coborârii pantei, mecanicii primei locomotive au încercat sa frâneze pentru a reduce viteza, însa frânele de contrapresiune ale vagoanelor nu au functionat.



Astfel, 23 dintre vagoane fiind echipate cu frâne de mâna, ei au lansat semnale acustice catre controlorii din vagoane pentru a le actiona, însa, din cauza aglomerarii, controlorii nu au putut ajunge la ele. Datorita vitezei foarte mari si unghiului mare de cotire, doar locomotiva si înca un vagon au reusit sa treaca pe linia 2; dintre celelalte vagoanele, cu exceptia a doar doua care au ramas pe linie, restul au deraiat. Se pare ca cel putin unul dintre vagoane s-a ciocnit de cisternele de combustibil, declansând o explozie si un incediu enorm. 

În acest accident feroviar si-au pierdut viata aproximativ 1.000 de persoane. Trupurile extrase dintre resturile de metal contorsionat ale garniturii au fost depuse în gara Ciurea; în ciuda numeroaselor apeluri pentru identificarea victimelor, doar foarte putine au fost identificate. Victimele au fost inhumate într-o groapa comuna uriasa, situata la aproape 500 de metri de gara, se arata in datele istorice oficiale.  

Firul intregului carnagiu
 
Important de reamintit ca, dezastrul uman de la Ciurea a avut loc chiar in timpul contraofensivei armatelor Puterilor Centrale, începuta în septembrie 1916. Ocuparea ulterioara a Bucurestiului a determinat, începând cu luna octombrie, exodul unei mari parti a populatiei spre Moldova. Refugierea Guvernului si a Casei Regale la Iasi au accentuat retragerea populatiei civile spre aceasta regiune, numarul celor evacuati în acea perioada fiind estimat la aproape un milion si jumatate de oameni, în contextul în care populatia Vechiului Regat era de aproape opt milioane. 

Citeste si : EXCLUSIV! Groapa comuna cu sute de morti, descoperita in spatele unui spital din Iasi - GALERIE FOTO, VIDEO

"Un mare numar de persoane calatoreau pe acoperisurile vagoanelor sau pe scari si între tampoanele de legatura. De-a lungul traseului Bârlad-Iasi, trenul s-a oprit de câteva ori pentru a se reaproviziona cu lemne, din cauza lipsei carbunilor. Trenul a ajuns în gara Bârnova în noaptea dintre 30/31 decembrie 1916 (stil vechi). Dupa ce frânele cu aer de tip Westinghouse au fost reverificate si nu au semnalat probleme de functionare (o prima verificare fiind deja facuta la Balteni), trenul, tractat de doua locomotive, a plecat în directia Iasi la ora 1 AM. Portiunea de cale ferata dintre Bârnova si Ciurea prezinta o panta deosebit de importanta. În timpul coborârii pantei, mecanicii primei locomotive au încercat sa frâneze, pentru a reduce viteza, însa frânele de contrapresiune ale vagoanelor nu au functionat. 23 dintre vagoane fiind echipate cu frâne de mâna, ei au lansat semnale acustice catre controlorii din vagoane pentru a le actiona, însa, din cauza aglomerarii, controlorii nu au putut ajunge la ele. Receptionând semnalele lansate de mecanicii locomotivei, angajatii cailor ferate din statia Ciurea au activat un macaz astfel încât trenul sa intre pe linia 2 si sa se evite coliziunea cu vagoanele cu pacura care stationau pe linia 1. Datorita vitezei foarte mari si unghiului mare de cotire, doar locomotiva si înca un vagon au reusit sa treaca pe linia 2; dintre celelalte vagoanele, cu exceptia a doar doua care au ramas pe linie, restul au deraiat. Se pare ca cel putin unul dintre vagoane s-a ciocnit de cisternele de combustibil, declansând o explozie si un incediu enorm. Trupurile extrase dintre resturile de metal contorsionat ale garniturii au fost depuse în gara Ciurea; în ciuda numeroaselor apeluri pentru identificarea victimelor, doar foarte putine au fost identificate. Victimele au fost inhumate într-o groapa comuna uriasa situata la aproape 500 de metri de gara, mormântul existând si în ziua de astazi. În accident a pierit Vasile Cantacuzino, locotenent în armata româna, fiul lui Matei B. Cantacuzino si a fost ranit istoricul Vasile Pârvan", mai arata documentele istorice. 

Citeste si : Mister total in jurul gropii comune descoperite la Horlesti
 

Cauze ramase misterioase pana in zilele noastre 
 
Pentru a nu demoraliza si mai mult populatia, deja încercata de mersul nefavorabil al razboiului, guvernul a controlat si limitat raspândirea detaliilor legate de importanta dezastrului de la Ciurea în presa vremii. 

"Nicio ancheta oficiala asupra evenimentelor din gara Ciurea nu a fost realizata, astfel încât cauzele exacte ale acestui accident feroviar nu sunt elucidate. Nu se stie de ce frânele nu au putut fi actionate la coborâre, desi fusesera verificate în prealabil, si nici de ce linia 1 era ocupata de garnitura de cisterne, când aceasta trebuia sa fie libera. Se crede ca unul dintre pasagerii din primele doua sau trei vagoane a închis robinetul de aer comprimat din greseala si aerul nu s-a putut propaga catre frânele celorlalte vagoane. Acest accident feroviar este cel mai mare accident de acest gen petrecut în România si al treilea ca marime la nivel mondial", se concluzioneaza in datele oficiale. 

Citeste si : DETALII DE GROAZA! Un lagar, unde au murit mii de oameni, este situat chiar langa orasul Iasi - FOTO

Interesant este ca, chiar la finalul anului trecut, si in padurea de langa oras unde a avut loc naprasnicul incident a fost gasita o groapa comuna, unde ar fi fost ingropate zeci de cadavre. Sprijiniti de autoritati si de jandarmi, s-au derulat sapaturi, sub atenta supraveghere a celor de la Parchetul Militar Iasi. 

Galerie Foto

4_ACCIDENT_FEROVIAR_CIUREA_1

morti istoria secol ciurea catastrofa vagoane pasageri tren militar
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Pascani.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2142 (s) | 24 queries | Mysql time :0.042694 (s)