News Flash:

Ministerul Educatiei a DECIS! Un NOU inspector general la ISJ Iasi. Despre cine este VORBA

19 Ianuarie 2017
194 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.6540 RON (0.0000)
USD: 4.1197 RON (0.0000)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
prof Genoveva Farcas
• Aceasta este cea mai asteptata veste pentru miile de angajati din sistemul de invatamantul preuniversitar iesean alaturi de cele alte cateva zeci de mii de prescolari, scolari, elevi si liceeni impreuna cu parintii lor! • Concret, la conducerea Inspectoratului Scolar Judetean - ISJ a fost numita prof. dr. Genoveva Aurelia Farcas, cea care anul trecut a ocupat postul de inspector scolar general adjunct in cadrul institutiei • Astfel, astazi, de la ora 11:00, la sediul Inspectoratului Scolar, prof. dr. Farcas va fi prezentata in mod oficial • De precizat ca, Ministerul Educatiei Nationale a numit-o pe aceasta pana la organizarea unui concurs general  
 
Incepand de ieri (18 ianuarie 2017 - n.r.), prof. dr. Genoveva Farcas a fost numita de Ministerul Educatiei Nationale (MEN) pe pozitia de inspector scolar general al Inspectoratului Scolar Judetean (ISJ) Iasi. De reamintit ca, acesta, in intervalul august - septembrie 2016, a ocupat si postul de inspector scolar general adjunct în cadrul ISJ, prin detasare în interesul învatamântului. 

VEZI AICI CV-UL NOULUI INSPECTOR GENERAL AL ISJ IASI

"Sunt onorata de aceasta numire. E o postura care ma onoreaza, dar ma si obliga in acelasi timp. Asta avand in vedere ca, pe lista legata de ocuparea acestui post au fost si alti colegi care au avut CV-uri si o experienta foarte buna, pe zona educationala si manageriala. Astfel, este important pentru mine ca Ministerul Educatiei Nationale a decis sa ma numeasca! In acest context, consider ca am o experienta ampla si de foarte mult timp, avand in vedere cei 26 de ani de munca la catedra si faptul ca timp de noua ani am ocupat, fie pozitia de inspector de specialitate in cadrul ISJ si desigur, pentru o scurta perioada de timp, cea de inspector general adjunct. Acest lucru, consider ca ma va ajuta foarte mult din noua postura pe care o am si ca va reprezenta o plus valoare pentru invatamantul preuniversitar iesean. In perspectiva, desigur ca voi continua proiectele foarte importante pe care le-a derulat pana acum ISJ Iasi, si care au individualizat entitatea educationala ieseana pe plan national. De asemenea, imi propun sa dezvolt noi orizonturi si alte activitati pe care sa le pun in prim-plan, atat dezvoltarea zonei didactice, dar si a celei de pe segmentul managerial si administrativ educational, atat pe plan local, cat si national", a declarat, imediat dupa numire, noul inspector scolar general, prof. dr. Genoveva Aurelia Farcas. 

Citeste si : EXCLUSIV: Un nou inspector general la ISJ Iasi! Mii de profesori si de elevi sunt VIZATI! - UPDATE

Noul sef al ISJ Iasi are 45 de ani si a predat la Scoala Gimnaziala Titu Maiorescu si la Scoala Normala Vasile Lupu, ambele din municipiu Iasi. Pe de alta parte, aceasta a devenit in anul 2010 doctor in Stiintele Educatiei, la Facultatea de Psihologie si Stiinte ale Educatiei de la Universitatea Alexandru Ioan Cuza (UAIC), cu teza "Formarea autonomiei personale si sociale a prescolarului". Pe de alta parte, Farcas ii va avea ca inspectori scolari adjuncti pe profesorul de Matematica Bogdan Barzoi, alaturi de Mihaela Mariana Tura, de la Colegiul National Costache Negruzzi, care preda disciplina Fizica. 
 
Se impune modificarea curriculei scolare la toate disciplinele si nivelurile de învatamânt
 
Pe de alta parte, dintre ideile educationale manageriale ale noului inspector general reies si urmatoarele. "Într-un continuum firesc cu demersurile educationale si manageriale ale Inspectoratului Scolar Judetean Iasi, proiectiile, liniile directoare pe care mi le conturez sunt dimensionate pe doua cadre de referinta. Un prim cadru, cel al curriculum-ului, aduce în discutie inevitabilele schimbari care se impun în educatie actualmente, odata cu modificarea curriculei scolare la toate disciplinele si nivelurile de învatamânt. Expertiza si experienta de profesor de pedagogie îmi faciliteaza identificarea unor strategii manageriale centrate pe dezvoltarea profesionala a profesorilor din învatamântul preuniversitar iesean pentru implementarea adecvata a noilor continuturi, precum si a unor manifestari de dialog educational prin intermediul unor conferinte, dezbateri, cu invitati si consultanti din mediul academic. De altfel, deschiderea si comunicarea constanta cu reperezentantii mediului academic pe probleme esentiale de educatie a elevilor si formare a cadrelor didactice este un deziderat la care ma raportez. Activitatile de tip metodic, de formare în cadrul cercurilor pedagogice, trebuie sa fie consonante cu ceea ce se întâmpla astazi, aici si acum, precum si în viitor, în educatia copiilor, nu în trecut. Trebuie evitate tendintele paseiste care nu mai concorda cu nevoile elevilor de azi", arata Farcas. 

Citeste si : Decizie SURPRIZA a unui ministru din guvernul Dacian Ciolos. Un nou sef la institutia cu cei mai multi angajati din Iasi

Mai departe, cadrul didactic sustine ca se va apleca asupra inspectiei scolare, pe care o vede organic legata de cresterea calitatii serviciilor educationale pe care le ofera scoala elevului, prin raportare la cel putin doua perspective: asigurarea accesului elevilor în învatamântul obligatoriu, prin monitorizarea fenomenului de absenteism scolar si abandon, începând cu clasele primare si pâna la sfârsitul scolaritatii obligatorii, simultan cu implementarea unor strategii de diminuare a acestor situatii. 


"Mai mult, monitorizarea prin inspectii scolare si stimularea participarii copiilor din mediul rural la educatia prescolara, ca o conditie sine qua non a succesului scolar si social de mai târziu. Cel de-al doilea sistem de referinta vizeaza asigurarea succesului elevilor prin asigurarea unui echilibru adecvat si individualizat elevilor care performeaza, precum si a celor care au nevoie de sprijin. Inspectia scolara trebuie sa îsi confirme valoarea prin constatarea unor fenomene si ulterior implementarea de masuri pedagogice adecvate, atent analizate. Este si cazul fenomenului copiilor cu parinti plecati la munca în strainatate, pentru care vad posibile strategii de monitorizare, sprijin educational si psihologic pentru acesti copii nu putini la numar aflati în dificultate. Monitorizarea prin inspectie a procesului de predare-învatare trebuie sa articuleze ceea ce dorim sa dezvoltam, de exemplu, dezvoltarea capacitatii elevilor de a învata din experienta si din practica", se desprinde din ideile profesoarei Farcas. 

Citeste si : Ei sunt noii sefi de la Inspectoratul Scolar Judetean - LISTA COMPLETA 

ministerul educatiei inspector general iasi numire isj strategii
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Pascani.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1663 (s) | 35 queries | Mysql time :0.048612 (s)