News Flash:

Ministrul Transporturilor, despre privatizarea Portului Constanţa: Statul ar trebui să păstreze minimum 50% plus o acţiune

24 Iulie 2014
675 Vizualizari | 0 Comentarii
cat
Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, afirmă că, în opinia sa, statul ar trebui să păstreze minim 50% plus o acţiune la compania care administrează Portul Constanţa, cu importanţă strategică pentru România, dar admite că decizia legată de modificările de acţionariat aparţine Guvernului.

"Eu cred că acolo putem privatiza până la 50% plus o acţiune, 50% plus o acţiune minim trebuie să rămână în proprietatea statului. Diferenţa - că se cedează comunităţii locale, că se vinde pe bursă şi vor fi unii care vor cumpăra şi se va modifica, să spunem, puţin, structura acţionariatului, am aduce şi alţi acţionari care să aibă viziune, din cei care au experienţă legată de această activitate - nu este o decizie care îmi va aparţine. V-am spus ce gândesc eu, este o decizie care va aparţine Guvernului României şi nu a ministrului Transporturilor. Astăzi, când noi vorbim, eu aşa gândesc. Nu exclud posibilitatea să dăm comunităţii locale, nu exlud varianta în care să dau acţiuni pe bursă", a spus Rus.

În prezent, Ministerul Transporturilor este acţionar majoritar la Administraţia Porturilor Maritime Constanţa, cu 60%, iar Fondul Proprietatea şi Primăria Constanţa deţin fiecare 20% din capital.

Guvernul şi Primăria Constanţa vor ca Ministerul Transporturilor să cedeze 13% din acţiuni Consiliului Local şi să listeze pe bursă un pachet de 14% din titluri. Posibilitatea creşterii participaţiei Primăriei Constanţa a stârnit numeroase critici din partea operatorilor portuari şi a sindicatelor din port, dar şi în mediul politic de la nivel central.

Referitor la privatizarea altor companii din subordinea Transporturilor, ministrul apreciază că transferul de proprietate trebuie realizat atunci când companiile sunt solide din punct de vedere economic, pentru maximizarea preţului de vânzare.

"Nu sunt de acord să vindem ceva în situaţia în care capacitatea de negociere este extrem de mică, adică eşti neprofitabil, eşti aproape de faliment, insolvenţa te caută prin camera din faţă. Bătălia mea este nu să nu respect sau să nu privatizez - procesul de privatizare va continua - bătălia mea este să aduc aceste societăţi în situaţia în care la privatizare să aibă preţ. Noi mereu, de-a lungul istoriei recente, am privatizat profitul şi am naţionalizat pierderile. Încerc să aduc aceste societăţi în situaţia în care, în momentul în care vom privatiza x%, y% sau tot din CFR Marfă, din CFR Călători, din Tarom sau din oricare altă companie de-a noastră, ea să aibă suficientă consistenţă economico-financiară şi resursă umană validată astfel încât să aibă preţ", a afirmat Rus.

Grup Feroviar Român, deţinut de omul de afaceri Gruia Stoica, a fost declarat în iunie 2013 câştigător în procesul de privatizare a CFR Marfă, însă vânzarea pachetului majoritar de acţiuni la compania de stat nu a putut fi finalizată până la termenul limită, 14 octombrie, pentru că unele bănci creditoare ale CFR Marfă nu şi-au dat acordul pentru schimbarea acţionariatului, iar Consiliul Concurenţei nu a avut timpul necesar pentru a se pronunţa asupra tranzacţiei.
Sursa: gandul.info. 

Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Pascani.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2138 (s) | 35 queries | Mysql time :0.072540 (s)