News Flash:

O SPUNE un profesor de la Universitatea Tehnica din Iasi! TOTI colegii si studentii ii vor da DREPTATE cand afla intreaga POVESTE - GALERIE FOTO

21 Februarie 2017
443 Vizualizari | 0 Comentarii
CAMPUS TUDOR IASI
• Au trecut patru ani de cand au schitat, proiectat, realizat efectiv un asemenea lucru, in premiera pe tara! • Nimeni nu ar fi crezut ca pot ajunge pana aici si ca ar face asa ceva la universitate • Totul prin coordonarea unui ingenios si valoros profesor, alaturi de studentii sai • Inclusiv sefilor de la Politehnica ieseana nu le-a venit sa creada cand au vazut tot ceea ce s-a intamplat • Din pacate, prin ceea ce trece acum cadrul didactic, este imposibil de conceput pentru multi • Acesta face un apel public pentru ca lucrurile sa nu se piarda 
 
Acum mai bine de doi ani, performanta de senzatie a unui grup de sase studenti de la Facultatea de Mecanica a Universitatii Tehnice (TUIASI) Gheorghe Asachi facea senzatie in toata tara, dar si pe plan european! Acestia, alaturi de profesorul lor reuseau sa demonstreze ca si in Romania, tocmai la Iasi, se poate dezvolta si inova industria autovehiculelor.

Acum aproape patru ani, grupul coordonat de conf. univ. dr. ing. Adrian Sachelarie era format din peste 20 de studenti. Toti si-au pus in plan sa realizeze un nou automobil de teren ARO, in cadrul proiectului intitulat "iARO Camarad". In 2015, dupa o munca uriasa, acestia si-au indeplinit obiectivul. Totusi, doar Gabriel Calancea, Bogdan Levarda, Vlad Palanciuc, Ion Ababei, Andrei Bratu, Alexandru Canschi, Lucian Finariu au ramas pana la final si au realizat transformarea masinii de teren. 
 
Mii de ore petrecute in garaj 
 
Dupa atata efort, profesorul Sachelarie tinea sa arate ca intreg meritul le apartine studentilor si ca ei ar fi trebuit sa fie sprijiniti, atat financiar dar si moral, mult mai mult decat pana acum. 

Citeste si : Moment de senzatie in fata Universitatii Tehnice. Un grup de studenti a provocat o scena uluitoare - GALERIE FOTO, VIDEO

"Este cea mai complexa realizare a noastra si care a necesitat un volum foarte mare de munca. Acest prototip va avea succes si abia asteptam sa-l testam deoarece mai avem putin de lucrat la partea electrica. Totul s-a facut in echipa si toata lumea vine cu idei. Studentii, avand energia tineretii, vin mereu cu solutii incredibile. Echipa care a lucrat la acest proiect au o carte de vizita bine definita si angajatorii nu le pot spune ca nu stiu sa lucreze. Vreau sa va marturisesc ca, in urma cu doi ani, mi-au golit garajul si au inceput sa se puna pe treaba. Zi de zi, din timpul lor liber, au mers cate 15 kolometri dus si alti 15 intors pentru a lucra la masina. La noi este vorba de multa, foarte multa pasiune dar si de nebunie. Sa stiti ca, la inceput, erau mai multi studenti in proiect, toti dorinici sa faca asa ceva, dar iata ca la final am ramas doar cativa. Nimeni nu poate sa inteleaga ce bucurie se citea in ochii lor atunci cand au scos masina terminata, din garaj...", reliefa, acum doi ani, profesorul Sachelarie. 

Citeste si : Au dat lovitura! Studentii unei mari universitati din Iasi au REVOLUTIONAT industria mondiala a automobilelor - FOTO
 
Eforturi uriase sa readuca la viata legenda ARO
 
Atunci, inclusiv sefilor de la Politehnica ieseana, nu le-a venit sa creada cand au vazut tot ceea ce s-a intamplat! Din pacate, prin ceea ce trece acum cadrul didactic, este imposibil de conceput pentru multi. Acesta face un apel public pentru ca lucrurile sa nu se piarda. 

Citeste si : SENZATIONAL! Masina de Formula 1 inventata la Iasi. Bolidul va rula pe circuitele din Europa

"Acuma când fac retrospectiva, nu-mi vine sa cred ca au trecut aproape patru ani, chiar în luna mai a acestui an se împlinesc, de când era un vis frumos, un studiu de design s-a transformat în realitate, chiar daca realizarea finala «iAro Camarad» nu mai aduce decât foarte putin cu acel studiu. Totusi, cred ca am reusit sa aratam tarii întregi ceva..., faptul ca o mâna de studenti inimosi de la Facultatea de Mecanica a Universitatii Tehnice Gheorghe Asachi din Iasi, si nu din alta parte, au facut eforturi sa readuca la viata legenda ARO, tocmai masina la care visau multi înainte de ’89. Din pacate, referitor la echipa, nu mai am pe lânga mine pe niciunul din cei cu care, fie am început, fie am terminat proiectul... Au terminat facultatea, masterul si au plecat în viata! Unii sunt în strainatate, altii aici, unii mai tineri s-au apucat de alte proiecte, ce sa faci..., asta-i viata! Important este sa luam ceea ce este mai bun de la fiecare. Numai cu Gabriel Calancea, cel care a fost sufletul echipei mai vorbesc, ma suna si ma mai întreaba ce mai este de facut, cum mai mere proiectul... Un visator, la fel ca mine, daca nu vibram la fel atunci la inceput, nu iesea nimic, sunt sigur..." dezvaluie, acum, mahnit conf. univ. dr. Adrian Sachelarie. 


Realitatea crunta a zilelor noastre 
Mai departe, cadrul didactic arata ca proiectul a ramas, inca, fara a fi dus pana la capat. Nici macar omologarea masinii nu a reusit. "Deocamdata, proiectul a ramas sa zicem în stand-by! Stim ce trebuie pentru a omologa masina si a circula pe drumurile publice. La acel moment, cel de realizare a prototipului, am folosit piese provenite din dezmembrari si le-am remontat cu mici modificari întocmai ca la un joc Lego. Pentru omologare, însa, trebuie sa plecam de la un vehicul de baza, identic cu cel de la care am pornit noi, ARO 324, dar care sa aiba toate actele la zi. Mai avem de lucru la partea electica si design interior. Dar pentru omologare mai avem nevoie de fonduri... Pana acum nu am testat prototipul la adevarata valoare, de frica sa nu rupem ceva. Este si dificil pentru noi care nu dispunem, înca, de o remorca specializata. Pentru teste trebuie sa alergi dupa remorca, sa iti programezi totul în functie de perioada în care ai remorca la dispozitie, fara sa mai vorbim de faptul ca la teste trebuie sa fie si o parte din echipa, pregatiti cu scule pentru orice, daca totul iese bine, este perfect, dar daca nu? Sincer sa fiu, abia astept sa gasesc o echipa de baieti pasionati de Off Road care sa continue proiectul si sunt convins ca vine si acea vreme... Deocamdata, echipa cu care lucrez, este pasionata de Drift, asa ca am schimbat putin macazul si îi sprijin pe ei, cât pot de mult, în realizarea masinii de concurs. Sunt convins ca, în primavara, LSM DRIFT TEAM, echipa de Drift a Ligii Sudentilor de la Mecanica va face, asa cum ne-am obisnuit, deja de câtiva ani, o imagine deosbit de frumoasa la evenimentul Expo&Burn", a concluzionat conf. univ. dr. ing. Adrian Sachelarie de la departamentul de Inginerie mecanica si Autovehicule rutiere a Facultatii de Mecanica de la Politehnica ieseana. 

Citeste si : Inventie fabuloasa! Mintile sclipitoare ale Iasului revolutioneaza industria auto din intreaga lume - FOTO, VIDEO 

Galerie Foto

Prototipul_I_ARO_8_.JPG
Prototipul_I_ARO_8_.JPG

performanta tuiasi senzatie aro iaro camarad munca realizare succes
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Pascani.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1717 (s) | 35 queries | Mysql time :0.031934 (s)