News Flash:

Planuri pentru RCA. Nu vrei asigurare, depui plăcuța de înmatriculare!

8 Ianuarie 2016
327 Vizualizari | 0 Comentarii
masina
După ce în urmă cu câteva săptămâni autoritatea tutelară în domeniul asigurărilor a recomandat stabilirea unor limite pentru majorarea primelor RCA, alte modifi cări importante pot apărea

Acestea ar putea fi introduse prin modificarea legii 136/1995 privind asigurările și reasigurările, potrivit unor surse din piață consultate de EVZ. Schimbările pot surveni printr-o nouă lege, deci trebuie să treacă, mai întâi, prin comisii parlamentare și apoi prin Parlament. Iată ce modificări sunt în lucru.

Românii să se declare de acord să fie folosite datele de la Poliție - astfel, arbitrul asigurărilor vizează realizarea unei baze comune cu Ministerul de Interne. Asigurătorul ar putea verifica baza de date a Poliției, pentru ca la calcularea poliței RCA să se țină cont de istoricul în trafic al șoferului, așa încât un șofer prudent să beneficieze de un cost mai mic, iar pentru unul imprundent costul să fie prohibitiv. Se pare însă că există o opoziție din partea Ministerului de Interne, dat fiind dreptul la confidențialitatea datelor al șoferilor implicați în accidente. O soluție ar fi ca, la încheierea poliței de asigurare să existe și o rubrică în care șoferul să își dea acordul ca aceste informații să fie folosite de asiguratori. Aceste prevederi sunt încă în studiu.

Fără asigurare dacă nu folosești mașina - De asemenea, șoferii au cerut să încheie asigurări pentru perioadele în care mașinile nu sunt folosite. Ei bine, transportatorii ar putea fi păsuiți de plata RCA, atunci când mașinile nu sunt folosite. Aceștia ar putea depune plăcuțele de înmatriculare, la asigurator, pentru perioada în care nu circulă cu mașina. Întreruperea s-ar putea face, însă, pentru nu mai puțin de o lună.

Dauna, plătită de propriul asigurator - O altă prevedere la care se lucrează vizează decontarea directă sau acțiunile în regres, care prespune ca mașina lovită de o altă mașină în trafic să realizeze reparațiile pe baza propriei asigurări, nu a aceluia care a provocat accidentul.

În opinia specialiștilor, prevederea ar putea conduce însă la scumpirea ușoară a polițelor. Motivul este că asiguratorii care despăgubesc în primă instanță și-ar putea crea, astfel, un buffer, pentru situația în care celălalt asigurator, al mașinii care a produs accidentul, nu acceptă să acorde despăgubirile.

Inițial, firmele s-au opus unei astfel de măsuri. Dar, pe măsură ce companiile rău platnice au intrat în administrare specială sau chiar li s-a cerut falimentul, măsura începe să fie acceptată de asiguratori.

Majorări de cel mult 50%

Deși tarifele RCA sunt încă mici și nu acoperă pagubele, această situație fiind generată de ani de zile în care s-au practicat prețuri de dumping, pentru a câștiga cotă de piață, ASF nu agreează o creștere bruscă a prețurilor pentru RCA. Transportatorii au organizat de altfel manifestări ample anul trecut, amenințând că își vor muta afacerile din România, după ce fuseseră anunțați de asigurători că costul unui RCA crește de câteva ori. Tocmai de aceea, ASF a decis moficarea normei 23/2014, referitoare la asigurarea obligatorie de răspundere civilă. Autoritatea a cerut asigurătorilor să nu crească nivelul polițelor RCA cu mai mult de 50% față de nivelul din iunie 2015, asta în condițiile în care în octombrie - noiembrie notificaseră Autoritatea cu privire la triplarea sau chiar creșterea de patru ori a tarifelor.

Prin schimbarea normei 23 s-a cerut ca majorarea de tarife să se realizeze în limita creșterii frecvenței daunei. O atenție specială a fost acordată asupra aplicării indicilor de multiplicare practicați de asiguratori. În noiembrie a existat și primul control al Autorității la companiile de asigurări, pentru a se verifica politica de venituri și cheltuieli.

Situația Carpatica, departe de rezolvare

Un alt punct pe agenda ASF îl reprezintă companiile cu probleme, în speță Carpatica Asig. În prezent, ASF derulează un control la firma de asigurări. Nu s-a ajuns încă la o concluzie în privința viitorului societății. Compania susține că există un investitor strategic dispus să plaseze capital. Cel mai probabil nu va exista o soluție similară aceleia din cazul Astra, respectiv cererea de declanșare a falimentului.

sursa: evz.ro 

Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Pascani.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1904 (s) | 24 queries | Mysql time :0.043598 (s)