News Flash:

Producătorii de maşini îi păcălesc pe şoferi, trişand la teste. CAT CONSUMĂ DE FAPT MAŞINA TA

9 Decembrie 2014
624 Vizualizari | 0 Comentarii
consum
Diferenţa dintre consumul declarat de producătorii de maşini şi cel real, obţinut de şoferi pe şosele, a crescut în medie la 31%, arată cel mai recent raport al unui important ONG de transporturi de la Bruxelles. Astfel, din cauza sistemului învechit şi manipulabil de testare oficială a maşinilor pentru consum şi emisii de dioxid de carbon, producătorii pot avansa cifre de consum mult mai mici decât cele reale, iar şoferii ajung în medie să plătească cu 500 de euro pe an mai mult pentru combustibil, faţă de cele promovate. Producătorul care trişează cel mai mult la consumul de combustibil promovat este prestigiosul Daimler, producătorul Mercedes. Diferenţa dintre consumul de combustibil promovat de producătorii de maşini pentru modelele vândute şi consumul real, obţinut de şoferi în condiţii de trafic cotidian a ajuns la o medie de 31% în 2013, faţă de doar 8% în 2001, arată cel mai recent raport anual al Transport&Environment, unul dintre cele mai importante ong-uri de transport şi mediu de la Bruxelles. Acesta este rezultatul sistemului actual de testare a maşinilor pentru consum şi emisii de dioxid de carbon, care este învechit şi manipulabil, iar dacă nu se schimbă nimic, diferenţa poate ajunge la 50% în 2020.

Rezultatele testelor îi păcălesc pe şoferi, care ajung să plătească în fiecare an, în medie cu 500 de euro mai mult pe combustibil, în comparaţie cu cifrele promovate de producători. Raportul arată că această diferenţă se va traduce în 2030 cu o cheltuială de peste 1.000 de miliarde de euro pe combustibil în UE, precum şi cu un import suplimentar de 6 miliarde de barili de petrol.

Buzunarele şoferilor nu sunt singurele jecmănite, efectele fiind mult mai periculoase pentru mediu. Instituţiile europene de control al mediului sunt de asemenea păcălite, scopul acestor teste fiind în primul rând de a controla emisiile de noxe în atmosferă. Producătorii de maşini încearcă să arate că modelele produse de ei emit din ce în ce mai puţin CO2, când de fapt acest lucru este prezentat deformat, ţintele impuse de UE nefiind de fapt atinse. Dacă tendinţa se păstrează, până în 2030 vor fi emise în UE 1,5 miliarde de tone de dioxid de carbon, mai arată raportul.

Comisia Europeană şi Parlamentul European au propus introducerea, din 2017, a unui nou sistem de testare a maşinilor pentru consum de combustibil şi emisie de noxe, însă producătorii trag de timp şi încearcă să se asigure că ţintele impuse la emisiile de dioxid de carbon rămân aceleaşi, mai susţine raportul.

Care sunt producătorii care trişează cel mai mult la testele de consum

Daimler, producătorul Mercedes, conduce în topul firmelor la care diferenţa între consumul de combustibil promovat şi cel real este foarte mare, cu o discrepanţă de aproape 40%. Media diferenţei este de 31% în 2013. Mercedes este urmat de BMW şi Ford, cu diferenţe de peste 30%.

Topul este completat, în ordine, de General Motors, Volkswagen, Renault, Fiat, PSA (Peugeot şi Citroen) şi Toyota, diferenţele fiind la toate peste 20%.

Pentru a înţelege miza acestor trişări la testele de fabrică, este util să priveşti şi la cum stau producătorii respectivi în raport cu ţintele impuse de UE la emisiile de CO2, pentru maşinile produse. Astfel, pentru ţintele impuse până în 2015, General Motors stă cel mai prost, cu doar aproximativ 20% din obiectiv realizat. Urmează Daimler, Volkswagen şi Ford, cu 40-50% din obiectiv realizat. Cu peste 80% din obiective realizate la emisii se află Renault, Toyota şi BMW, singurul producător care şi-a depăşit deja ţintele de mediu fiind PSA (Peugeot-Citroen). Aceste realizări se raportează însă la cifrele obţinute de producători la testele de consum şi emisii, care sunt viciate.

Recent, arată raportul, grupul Volkswagen a susţinut că fiecare gram de CO2 redus la emisiile maşinilor produse de grup îi costă 100 de milioane de euro. Extrapolând, prin trişarea la teste, producătorul german a economisit 1,7 miliarde de euro, iar întreaga industrie auto a pus deoparte cel puţin 7 miliarde de euro.

Raportul dă exemple de manipulări ale testelor de consum în fabrică. Astfel, Renault vinde în Olanda un model Megane despre care susţine că emite 88 de grame de CO2 la kilometru, în comparaţie cu cifra de 90, valabilă pentru modelele vândute în restul Europei. Acest lucru este făcut doar pentru a atrage clienţii, pentru că o emisie de 90 ar însemna o taxă suplimentară de 600 de euro. La acest model, diferenţa dintre emisiile de noxe promovate de producător şi cele reale este de 60%.

În 2013, modele la care această diferenţă a crescut semnificativ sunt Volkswagen Golf – de la 20% la 30% sau Ford Fiesta, de la 22% la 38%.

Trucuri. Cum trişează producătorii la testele din fabrică

La testele din fabrică menite să stabilească cifrele oficiale de consum de combustibil şi de emisii de noxe, producătorii folosesc o serie de trucuri pentru a scoate scoruri cât mai bune, însă care nu pot fi replicate de şoferi, în condiţii normale de condus, pe şosea.

- deconectarea alternatorului nu lasă bateria să se încarce, reducând astfel consumul de energie.

- setările motorului sunt manipulate pentru a emite cât mai puţine noxe.

- sunt folosiţi lubrifianţi speciali

- sunt folosite rapoarte ale cutiei de viteză mai înalte, care permit motorului să opereze mai eficient decât în mod normal.

- este manipulată alinierea roţilor, pentru a reduce frecarea cu asfaltul.

- maşinile sunt echipate cu anvelope speciale, care au rezistenţă scăzută la rulare, deci scad frecarea.

- anvelopele sunt umflate mai mult decât e cazul, pentru a reduce rezistenţa la rulare.

- pe caroserie sunt create modificări care ajută aerodinamica.

- frânele sunt modificate de pentru a reduce rezistenţa la rulare – plăcuţele de frână sunt introduse la maximum în etriere.

- la teste simulatorul de şosea este setat la inerţie şi masă minime, instrumentele de laborator sunt manipulate, condiţiile ambientale sunt optimizate, se profită de marjele de toleranţă ale testelor. Sursa: Gandul

Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Pascani.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1964 (s) | 35 queries | Mysql time :0.036018 (s)