News Flash:

RAGCL risca sechestrul pe bunuri

7 Noiembrie 2011
703 Vizualizari | 0 Comentarii
Geta Sandu RAGCL
Datoriile acumulate in timp de RAGCL sunt destul de mari • In aceste conditii, primarul Grigore Craciunescu crede ca regia se poate redresa cu greu • "Sunt inca datorii mari si exista riscul ca finantele sa puna sechestru pe bunuri", afirma primarul Craciunescu • Directorul general Georgeta Sandu spune ca se doreste falimentarea RAGCL

Situatia Regiei Autonome de Gospodarire Comunala si Locativa Pascani (RAGCL) este deocamdata incerta. Directorul general Georgeta Sandu a reusit sa atraga de la Guvernul Romaniei suma de 490.000 lei pentru subventii la caldura, insa, desi este o suma destul de importanta, nu reuseste sa echilibreze prea mult situatia financiara a regiei. Datoriile acumulate in timp de RAGCL sunt destul de mari. Aproximativ 90 de miliarde de lei vechi trebuie date catre bugetul de stat, iar penalitatile acumulate se ridica la 115 miliarde de lei vechi. In aceste conditii, primarul Grigore Craciunescu crede ca regia se poate redresa cu greu si sustine ca cel mai bine ar fi sa se reorganizeze o serie de servicii ce apartin de regie, pentru a evita unele situatii neplacute. Dupa ce serviciul de salubritate a fost transformat in societate comerciala, la ora actuala se doreste sa se faca acelasi lucru si cu serviciul public de transport in comun. Pana acum, pe ordinea de zi a sedintelor de Consiliu Local, acest proiect a fost supus spre dezbatere de mai multe ori, insa de fiecare data a fost amanat. In viitoarea sedinta de CL el va fi supus din nou dezbaterii, spre nemultumirea actualei conduceri RAGCL. „Nu inteleg de ce se doreste desprinderea serviciului de transport public local de la RAGCL. Atata timp cat acesta functioneaza bine, produce bani, am reusit sa achizitionam cinci autobuze, deci chiar nu este nimic de reprosat pe acest sector, acum vor sa il ia de la regie. La salubritate era necesar, intr-adevar sa se transforme in societate comerciala, datorita implementarii proiectului ADIS, dar la transport nu este nevoie. Din contra, daca s-ar face acest lucru, atunci ar creste cheltuielile pe acest serviciu cu infiintarea unor noi functii si mai apoi trebuie sa se obtina din nou licentele pe trasee si autobuze, lucruri pe care noi le avem deja pana in 2016. Am vazut ca domnul secretar Mircea Zuzan isi doreste foarte mult sa vada acest serviciu desprins de regie, probabil sunt unele interese in acest sens. Altceva nu stiu ce sa cred”, a precizat directorul general al regiei, Georgeta Sandu. „Acesti bani veniti de la Guvernul Romaniei sunt foarte buni pentru pascaneni. Din pacate, nu schimba prea mult situatia financiara a institutiei. Sunt inca datorii mari si exista riscul ca finantele sa puna sechestru pe bunuri. De aceea, trebuie dat deoparte transportul public in comun pentru a evita sa fie pus sub sechestru. Primaria nu are atatia bani la buget cat sa dea regiei ca sa o scape de faliment. Asta este situatia la ora actuala. De aceea, vom reveni cu acest proiect pe ordinea de zi in viitoare sedinta de CL. Odata cu transformarea in societate se va reorganiza intregul sector. Trebuie sa functioneze mai bine”, a declarat primarul Grigore Craciunescu.

Interese de preluare a serviciului

La nivelul municipiului au aparut o serie de discutii precum ca se doreste ca acest sector sa fie desprins de RAGCL cu scopul de fi preluat de alti operatori. La nivel local a aparut zvonul ca interesat de serviciul in cauza ar fi primarul comunei Siretel, Gheorghe Ancuta, operator de transport prin firma de maxi-taxi a sotiei - SC Sprinter AGM SRL. Acesta detine deja o serie de autobuze si licente pe niste trasee arondate municipiului. „Cu siguranta se doreste preluarea acestui sector de catre un alt operator. Sunt interese la mijloc si se va profita de Legea parteneriatului public - privat. Ma voi lupta pentru acest transport pana in panzele albe. Chiar am muncit pentru dotarea lui si pentru a-l face profitabil. De unde sunt bani la primarie pentru licentele necesare si alte investitii pe acest sector? Chiar se doreste falimentarea acestei regii. Atata timp cat sunt la conducere, ma voi lupta sa scapam de datorii. Sunt convinsa ca o pot aduce pe picioare. S-au pus in aplicare si executarile datornicilor si, usor, recuperam din datorii, iar la randul nostru putem sa achitam mai departe. Recent am castigat procesul cu cei de la fosta Directie Apa Canal, pe hidrofoare, si urmeaza sa ne achite in jur de 12 miliarde de lei vechi. Au mai venit si acei bani de la Guvern si, usor, ne achitam de datorii. Desi se spunea ca la regie este aplicat un management prost, se poate vedea faptul ca nu este asa. Dar cum au spus-o si unii in sedintele de CL, se doreste falimentarea acestei regii. Am facut investitii in serviciul de transport si nu exista motivare pentru preluarea lui decat interesele unor operatori zonali”, a precizat Georgeta Sandu. „S-a pus in discutie infiintarea unei noi societati pe sectorul de transport din cauza ca exista pericolul ca finantistii sa puna sechestru pe bunuri. De aceea se discuta de infiintarea unei societati. Alte interese nu le cunosc. In cazul in care regia scapa de datorii, atunci nu mai are rost desprinderea acestui sector de regie. S-a reusit sa se achite o parte din datorii, ma refer la acei bani veniti de la Guvern, si poate se va reusi cumva printr-o esalonare sa-si achite si primaria, care este cel mai mare datornic, suma respectiva. Pana la sfarsitul acestui an trebuie sa se analizeze situatia regiei. Din ianuarie vom lua deciziile necesare”, a declarat senatorul Florin Constantinescu.

ragcl grigore craciunescu georgeta sandu
Distribuie:  
Loading...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Pascani.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1262 (s) | 24 queries | Mysql time :0.030947 (s)