News Flash:

Scandal la CJ pe tema modernizarii drumurilor judetene.

24 Iulie 2016
436 Vizualizari | 0 Comentarii
cj iasi
 Noul Consiliu Judetean tinde sa devina de la bun inceput unul din cele mai slabe foruri legislative din Iasi • Alesii judetului au tinut sa faca scandal monstru inca de la prima sedinta a noului mandat • Cel mai important obiectiv al judetului risca sa ramana izolat, din cauza certurilor interminabile • 

Noul for al Consiliului Judetean Iasi a ajuns o scena de teatru din ce in ce mai ieftin. Prima sedinta a noului plen a prilejuit si un scandal monstru intre taberele din Consiliul Judetean, pe tema modernizarii drumurilor. Partasi au fost liberalii si social democratii, care si-au aruncat pisica de la unul la altul. Desi de ani de zile modernizarea drumurilor judetene bate pasul pe loc, alesii au tinut mortis sa se certe in loc sa gaseasca solutii. Un astfel de cuplu a fost si cel al social democratilor Cristian Stanciu si Ovidiu Laicu. 

Actualul director al Drumurilor Nationale, Ovidiu Laicu, a fost tot timpul sedintei pe langa subiect. Chemat ca specialist in drumuri, Laicu nu a stiut sa faca o diferenta clara intre modernizare si intretinere pe masterplanul general al drumurilor din judet. Totul a plecat de la decizia conducerii CJ a de infiinta o comisie care sa prioritizeze lucrarile pe drumurile judetene. 

Desi aceasta comisiei exista inca din mandatul trecut, mare parte din alesii judetului nu au inteles despre ce a fost vorba. Ba chiar nu au reusit sa cada de acord asupra componentei comisiei respective, toti ajungand sa traga inutil de timp pana la o alta sedinta, cand se va bate in cuie componenta viitoarei structuri. Intre timp, alesii PNL si PSD s-au contrat pe politizarea masterplanului de drumuri timp de cateva zeci de minute. Cristian Stanciu, liderul de grup al PSD, i-a acuzat pe liberali ca in mandatul trecut acestia au confiscat masterplanul si ca au favorizat primarii PNL. 

"Masterplanul initial avea trei axe cu 20 comune PNL si doar cateva PSD. Totul s-a facut pe considerente politice, restul tronsoanelor fiind doar enumerate. Ulterior, majoritatea formata in CJ a reevaluat si asezat acest masterplan, grupand toata gama de drumuri. Trebuie sa ducem masterplanul la capat si sa nu facem din drumurile judetene un subiect ca aeroportul, care a trenat opt ani de zile", a spus Stanciu. In replica, cei de la PNL au sustinut ca masterplanul initial a vizat o modernizare a cat mai multor localitati si nicidecum o favorizare politica. 

"Gandirea noastra initiala a fost sa scoatem toate comunele sau toate localitatile, daca este posibil, pe drumuri modernizate spre retelele mari, spre drumurile nationale, nicidecum finantarea anumitor comune. Drept dovada, acea optimizare pe care a facut-o majoritatea Consiliului Judetean in a doua parte a mandatului precedent, este 90 la suta din prima varianta. Nu au fost facute foarte multe modificari, practic este acelasi masterplan, cu cateva adaugiri de tronsoane, ca sa se faca subaxe", a mentionat Daniel Minciuna, liderul de grup al consilierilor PNL

Cand vor incepe lucrarile?

Comisia va fi batuta in cuie la urmatoarea sedinta ordinara a institutiei. Nici asa nu exista insa certitudinea ca se va stabili o prioritizare in timp util. Vechea comisie stabilita la nivel de CJ a batut pasul loc luni de zile, fara sa iasa in teren asa cum ar fi fost normal. 

"Ne vom ocupa in mod deosebit la urmatoarea sedinta, de stabilirea comisiei de prioritizare a lucrarilor. Consider ca este necesar sa incepem in acest an pachetul de licitatii si daca vor fi contestatii, din primavara constructorii ar trebui sa se apuce de lucru. In Iasi, toata lumea trebuie sa aiba acces la proiectele Iasului. Lucrarile vor fi din fonduri proprii si din fonduri europene", a spus Maricel Popa, presedintele Consiliului Judetean. Acesta a propus si infiintarea unei structuri de interventie rapida pe artere, supranumit un SMURD al drumurilor judetene. Initiativa ar urma sa fie supusa dezbaterii plenului in perioada urmatoare. Cu toate acestea, consilierii au sustinut ca o astfel de initiativa nu poate avea sustinere, din moment ce salariile sunt extrem de mici. 

"Atunci cand am plecat de la Directia de Drumuri, aveam un acord cadru incheiat prin care orice interventie de intretinere poate fi facuta imediat dupa alocarea fondurilor. Cand este incheiat un astfel de contract cadru, se poate da lucrarea in 24 de ore si utilajele sa fie pe teren. Acel SMURD de care se vorbeste nu cred ca va functiona. Este posibil sa-l infiintam, dar nu va functiona, din cauza grilei de salarizare pe care trebuie sa o respecte Directia de Drumuri. Un mecanic de utilaj care va fi angajat pentru acel SMURD va avea undeva la 700 lei pe luna in mana salariu. El va trebui sa faca interventii rapide pe distante foarte lungi, in timp extrem de rapid, si nu cred ca-i va conveni cuiva asa ceva la acei bani", a spus Daniel Minciuna.

sedinta plen scandal consiliul judetean ovidiu laicu cristian stanciu
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Pascani.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1628 (s) | 24 queries | Mysql time :0.042470 (s)