News Flash:

Semafoarele inteligente, o gaura de 15 milioane de lei. Nervii soferilor, intinsi la maxim - GALERIE FOTO

23 Ianuarie 2017
129 Vizualizari | 0 Comentarii
semafoare
• Soferii care tranziteaza municipiul Iasi trebuie sa se inarmeze cu nervi de otel • Desi s-au cheltuit aproximativ 15 milioane de euro pentru managementul traficului, ce a constat in montarea semafoarelor inteligente, acestea nu fac altceva decat sa incurce si mai mult circulatia 
 
Soferii care tranziteaza municipiul Iasi trebuie sa se inarmeze cu nervi de otel. Desi a fost implementat noul sistem de management al traficului, acesta nu functioneaza. Cozile kilometrice ce se intind la orele de varf pe principalele artere ale Iasului demonstreaza acest lucru. Valoarea proiectului ce avea menirea de a fluidiza traficul in municipiul Iasi este de aproximativ 15 milioane de euro. De precizat ca, in Iasi, momentan, se circula mult mai greu decat inainte de a fi instalate aceste semafoare "inteligente". 

Iesenii sunt revoltati ca banii pentru implementarea acestui proiect au fost aruncati pe fereastra. "La semaforul de la Podul Cantermir am ajuns sa stau si trei minute pana s-a facut culoarea verde. Culmea, nu trecea nicio masina prin zona, iar culoarea pentru pietoni a ramas blocata pe rosu minute bune. Pai ce sistem inteligent au ei acolo, daca pietonii ajung sa stea cu minutele la o trecere unde nici macar nu este trafic intens?", intreaba un iesean. Afectati nu sunt doar pietonii, ci si soferii

"Se circula extrem de greu dupa ce au montat noile semafoare. Timpii de asteptare sunt foarte mari. Banii au fost aruncati pe fereastra sau au ajuns in buzunarele unor baieti destepti", a spus un taximetrist.

Reprezentantii Search Corporation au realizat proiectarea fara sa ia in calcul absolut deloc evolutia traficului in Iasi pentru o anumita perioada de timp. Au facut proiectarea acestui sistem doar pe baza datelor de la momentul respectiv, adica din urma cu cinci ani. Era normal sa fie consultat si Planul Urbanistic sau strategiile de dezvoltare sau modificare a infrastructurii rutiere locale. De exemplu, desi proiectarea a fost realizata in timp ce se ridica complexul Palas, cei de la Search Corporation nu au luat in calcul nicio secunda ca traficul va suferi modificari semnificative in zona respectiva.
 
Semafoare cu duiumul, inteligenta ZERO
 
Reamintim ca, un numar de 90 de intersectii ale municipiului au fost semaforizate, fiind astfel instalate 59 de echipamente video, 1.242 de semafoare, circa 2.000 de indicatoare rutiere si 72 camere. La acest serviciu sunt 12 angajati ce lucreaza in trei schimburi, 24/24 ore, 7 zile din 7. Desi scopul lor este de a fluidiza traficul in intersectiile aglomerate sau pe arterele intens circulate, acest lucru nu se intampla. 

Sediul central al acestui sistem de management, de unde angajatii primariei pot monitoriza fluxul de automobile, dar si gestiona traficul, este amplasat pe Soseaua Nationala, la Piramida lui Dubet. Cei care trebuie sa monitorizeze traficul sunt politisti locali detasati la acest serviciu. Reporterii cotidianului BUNA ZIUA IASI au incercat sa discute cu seful acestui serviciu referitor la cum se circula momentan in municipiul Iasi, dar raspunsul a fost greu de obtinut, desi aveau aprobarea reprezentantilor Primariei Iasi. 

"Trebuie sa faceti o solicitare in scris la Primarie, iar raspunsul il veti primi prin intermediul Biroului de presa", a spus Catalin Boghiu, responsabilul Serviciului Info Trafic.
 
Senzorii fantoma
 
De precizat ca acest sistem inteligent de fluidizare a traficului este dotat si cu senzori amplasati deasupra semafoarelor, care numara masinile si pietonii. Pe baza acestora ar trebui ca politistul sa dea unda verde de trecere sau rosu, numai ca nimeni nu verifica acest lucru. Cu alte cuvinte, daca la semafor asteapta 100 de autovehicule, iar la trecere nu este niciun pieton, culoarea nu se schimba. 

Timpii de semafor trebuie, practic, calculati in mod inteligent de acest sistem, in functie de aglomeratia din trafic. Mai mult, asa-numitele "semafoare inteligente" trebuie sa asigure culoare unice de deplasare pentru Salvare si Politie, ale caror masini ar trebui urmarite prin satelit pentru a ajunge cat mai repede la interventii. 

Galerie Foto

Trafic_Iasi_2_

iasi pietoni soferii semafoare dezvoltare modificari intersectii trafic
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Pascani.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1863 (s) | 35 queries | Mysql time :0.039860 (s)