News Flash:

Te trezesti obosita dimineata? Iata 5 cauze mai putin stiute

6 Mai 2016
210 Vizualizari | 0 Comentarii
insomnie
Somnul nu ne ajuta numai sa ne pastram un aspect fizic tanar si placut, ci isi pune amprenta in mod decisiv si asupra puterii noastre de concentrare. Daca te trezesti obosita chiar si dupa 7-8 ore de somn, s-ar putea ca de vina sa fie lucruri pe care nici nu le banuiesti. Iata cateva motive pentru care te trezesti obosita dimineata:

1. Ai un pat vechi si o saltea care si-a modificat forma 
Patul si salteaua pe care dormi joaca un rol esential in calitatea somnului. Un pat vechi, care scartaie ori de cate ne intoarcem de pe o parte pe alta ne deranjeaza in timpul noptii extrem de mult, chiar daca a doua zi dimineata nu ne amintim in mod special de asta. Paturile din lemn scartaie si trosnesc odata cu trecerea timpului, iar acest lucru ne afecteaza calitatea somnului. 

Odata ce schimbi patul fii atent si la saltea. Ea isi modifica forma in timp, fapt care ne va afecta somnul. Saltelele de slaba calitate nu doar ca ne provoaca insomnii, insa ne cauzeaza si dureri de spate si probleme ale coloanei, pe termen lung.

2. Temperatura din dormitor este prea ridicata 
Multe persoane considera ca pe timpul noptii ar trebui ca locuinta noastra sa fie incalzita mai mult sau ca in dormitor ar trebui sa fie mai cald decat in restul incaperilor din casa. Nimic mai fals, atrag atentia medicii! Temperatura optima din dormitor pe timpul noptii este de 16-18 grade Celsius.

Daca te intorci de pe o parte pe alta in timpul somnului pentru ca nu-ti gasesti locul, te dezvelesti, intorci perna pe partea mai rece, s-ar putea ca temperatura din camera sa fie prea ridicata. Aeriseste bine incaperea inainte de culcare, in acest fel intra si aer curat de afara si se regleaza si temperatura. 

3. Mananci dulciuri si fructe cu mai putin de o ora inainte de culcare 
Dulciurile si fructele nu sunt recomandate inainte de culcare din cauza ca vor creste glicemia si ne vor provoca un somn mai agitat. in plus, fructele au un continut ridicat de apa, care ne va determina sa facem vizite mai dese la baie in timpul noptii. 
Merele, de exemplu, se digera mai greu, motiv pentru care apare disconfortul abdominal, care ne va deranja in mod cert somnul. 

Alimentele iti pot alunga somnul. Vezi de ce trebuie sa te feresti, daca vrei sa nu ai o noapte alba

4. Te uiti la televizor pana adormi
Multe persoane obisnuiesc sa se uite la televizor pana adorm, sau la filme si seriale. Lumina de la ecranul televizorului sau al calculatorului ne va face sa adormim mai greu. in acelasi timp, faptul ca ne tinem creierul ocupat cu astfel de lucruri va impiedica secretia melatoninei, hormonul somnului, si ne va face sa adormim mult mai tarziu. 

Alege sa citesti o carte inainte de culcare sau sa asculti muzica relaxanta. Este de preferat ca in dormitor sa nu ai niciun dispozitiv electronic care sa-ti deranjeze somnul. Aceasta incapere ar trebui sa fie destinata exclusiv somnului. Astfel, ajungem si la ultimul punct.

5. Obisnuiesti sa lucrezi in pat
Dupa o zi de munca obisnuiesti sa iti mai verifici o data mailurile din pat? In weekend, cand mai rezolvi niste treburi de la birou, faci asta in pat? Aceste obiceiuri iti distrug odihna. In afara de faptul ca vei adormi mai greu, nici somnul tau nu va fi foarte linistit. 

Mintea ta trebuie sa perceapa spatiul din dormitor ca fiind in exclusivitate pentru deconectare, odihna si somn. Ai putea vreodata sa poti dormi linistita la birou? Cu siguranta nu, pentru ca este un loc pe care mintea ta il asociaza cu efortul intelectual, cu presiunea si stresul. Atunci cand lucrezi din pat nu faci decat sa aduci o parte din acest stres de la birou in dormitorul tai, mintea ta il va asocia cu munca si nu se va putea relaxa in totalitate. 

somnul
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Pascani.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1705 (s) | 35 queries | Mysql time :0.037796 (s)