News Flash:

Un iesean a luat medicamentele prescrise de doi medici si a murit. Barbatul a ajuns la spital in stare critica si nu a putut fi salvat

1 Martie 2017
855 Vizualizari | 0 Comentarii
spital
• Pacientul lua un anticoagulant prescris de medicul cardiolog si un altul dat de medicul ortoped • Asocierea celor doua medicamente i-a fost fatala • Barbatul a venit la spital cu hemoragie digestiva superioara si nu a putut fi salvat
 
Ieri, un barbat din Iasi a decedat la Spitalul Sf. Spiridon. Pacientul a ajuns la UPU cu hemoragie digestiva superioara, provocata de administrarea unor medicamente prescrise de medicul cardiolog si medicul ortoped. In urma eforturilor medicilor, ieseanul care avea 66 de ani nu a mai putut fi salvat. Pacientul suferea de mai multe boli si hemoragia digestiva superioara i-a fost fatala. Pacientul a stat la domiciliu mai multe ore chiar daca si-a dat seama ca are hemoragie.

"Pacientul urma un tratament cu anticoagulante. Un anticoagulant a fost prescris de medicul cardiolog in urma unei intervetii chirurgicale pentru implant de stent la inima, iar al doilea coagulant era prescris de medicul ortoped. Pacientul avea o fractura de bazin si medicul ortoped i-a prescis un anticoagulant, pentru a preveni embolia pulmonara, pacientul fiind obligat sa stea permanent la orizontala. Asocierea celor doua tipuri de coagulante a provocat hemoragie digestiva superioara care a fost fatala pentru bolnav. De cele mai multe ori, bolnavul nu informeaza medicul ca mai are in medicatia pe care o ia zilnic, un anticoagulant. Pacientul vine la ortopedie pentru ca are o fractura si nu informeaza medicul despre medicatia pe care o ia, in cazul de fata coaguantul de la cradiolog. Pacientii trebuie sa informeze medicul despre medicatia pe care o are. Asocierea de medicamente poate fi, uneori, fatala. Bolnavii ar trebui sa intrebe macar medicul de familie daca poate lua doua sau mai multe anticoagulante", a declarat prof. dr. Diana Cimpoesu, sefa UPU-SMURD de la Spitalul Sf. Spiridon din Iasi. 
 
Un alt iesean a ajuns la spital la limita dintre viata si moarte
 
In ultima perioada, la unitatea medicala mentionata, au reaparut pacientii cu hemoragii digestive superioare. Zilnic, la UPU, se inregistreaza doua-trei cazuri pe garda. Nu toti bolnavii diagnosticati cu hemoragie digestiva au drept cauza administrarea medicamentelor in exces, cum ar fi anticoagulante, antiinflamatoare, antihipertensive, etc. Majoritatea hemoragiilor degestive pot fi date de boli ale aparatului digestiv. Ieri, un alt iesean cu hemoragie digestiva a fost transportat in stare critica la Spitalul Sf. Spiridon, iar prognosticul medicilor este foarte rezervat. 

"Pacientul este la limita dintre viata si moarte. La internare avea hemoglobina 2,5, o valoare cu care nu se poate trai. In cazul acestui pacient, hemoragia digestiva superioara a fost cauzata de o boala genetica. Este a doua oara cand acest pacient ajunge la spital cu hemoglobina foarte scazuta. Speram sa supravietuiasa. Starea de sanatate a pacientul este foarte grava. Atunci cand pacientul observa ca scaunul are culoarea neagra sau voma sangeranda", a spus prof. dr. Diana Cimpoesu. 
 
Pacientul trebuie sa se prezinte de urgenta la spital
 
Pacientii cu hemoragii digestive au nevoie de transfuzie de sange pentru a ramane in viata. De multe ori, medicii din UPU sunt obligati sa consume rezerva de sange a spitalului si asta duce la amanarea interventiilor chirurgicale. 

"In ultima perioada au reaparut foarte multe cazuri de hemoragii digestive fie superioare sau inferioare. Spitalul are sange, dar cand avem astfel de cazuri, trebuie sa consumam din rezerva. Se reprogrameaza unele interventii chirurgicale, pentru ca alta solutie nu exista. Sunt pacienti cu hemoragie digestiva care au nevoie de cateva unitati de sange. Exista in continuare o criza acuta de sange", a spus sefa UPU-SMURD. 

Hemoragiile digestive reprezinta pierderea de sange produsa de leziuni localizate la nivelul tubului digestiv (esofag, stomac, duoden, intestinul subtine, colon). Din cauza evolutiei agravante si imprevizibile, se va apela de urgenta la medic pentru a descoperi cauza sangerarii si administrarea tratamentului. O sangerare cu debit mare poate fi fatala pentru pacient. 

anticoagulant hemoragie hemoglobina spital esofag duoden colon
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Pascani.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1747 (s) | 24 queries | Mysql time :0.028855 (s)