News Flash:

Vesti proaste! Municipalitatea a facut "BLAT" cu Politia! Capcana de care au fugit toti soferii din Iasi se intoarce in forta! Vor mai fi curajosi? FOTO

6 Martie 2017
865 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.6571 RON (+0.0093)
USD: 4.0846 RON (+0.0026)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
strada 14 Decembrie
• Din vara acestui an, soferii vor fi surpinsi de decizia primariei • Modificarile aduse Codului Rutier, permit ridicarea autovehiculelor parcate neregulamentar pe domeniul public • Viceprimarul Gabriel Harabagiu spune ca va fi intocmit un regulament pentru activitatea de ridicari • La Cluj, masinile se ridica inca de luna trecuta • In 2015, ridicarea masinilor a fost declarata ilegala, deoarece activitatea nu era prezenta in Codul Rutier
 
Dupa ce masura de ridicare a masinilor stationate neregulamentar a fost declarata ilegala, printr-un act legislativ, ridicarea masinilor a fost din nou reglementata. Astfel, primariile pot beneficia de ridicarea autovehiculelor parcate in locuri nepermise. In consecinta, reprezentantii primariei Iasi au explicat ca, pana in vara acestui an, va fi intocmit un regulament privind ridicarea masinilor, activitate ce va fi administrata de Servici Publice Iasi SA, societate din subordinea primariei.

"In acest moment, nu trebuie sa mai vina nicio norma de la Guvernul Romaniei. Pana in vara acestui an vom elabora un regulament. Vom vedea daca activitatea va fi desfasurata de Servici Publice sau daca se va apela la serviciile unui privat. In cazul in care se va ocupa societatea primariei, vor trebui achizitionate utilaje pentru desfasurarea activitatii. Nu putem merge la infinit cu aceasta haiduceala. Se parcheaza pe spatiile verzi, pamantul este tras pe carosabil", a declarat viceprimarul Gabriel Harabagiu. 

In luna decembrie 2016, Guvernul Romaniei a aprobat o hotarare privind procedurile de ridicare a vehiculelor stationate neregulamentar. Mai precis, Executivul a modificat Regulamentul de aplicare a OUG 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice. Cel mai important detaliu se refera la faptul ca, ridicarea masinilor este dispusa de Politia Rutiera, nu de Politia Locala sau de firma de ridicari. 

In vara anului 2015, Avocatul Poporului a sesizat Inalta Curte de Casatie si Justitie ca hotararile consiliilor locale privind ridicarea masinilor sunt emise ilegal. Asta, deoarece trec peste Codul Rutier, lege cu o forta mai mare. Conform Codului, ridicarea masinilor nu era reglementata. In consecinta, magistratii au admis ideea ca activitatea de ridicare nu este in conformitate cu legislatia in vigoare.
 
Bani mai multi la buget
 
Prin ridicarea masinilor, veniturile la bugetul local vor creste, dar miza cea mai importanta ar fi incasarile din locurile de parcare. Conform ultimelor raportari, in Iasi sunt aproximativ 2000 de locuri de parcare netaxate. La acestea, se adauga alte 500 de locuri care sunt amenajate de catre primarie. Anual, primaria, prin Directia de Administrare a Patrimoniului Public si Privat (DAPPP), a incasat in jur de 1,6 milioane lei, dar, 1,3 milioane lei reprezinta incasarile din zona locurilor de parcare rezidentiale. In consecinta, din parcarile publice sunt inregistrate incasari de doar 300 mii lei, pe parcursul unui an.
 
Soferii sunt sceptici
 
Soferii nu privesc cu ochi buni masurile anuntate. "Nu mi se pare o idee buna, atata timp cat nu sunt locuri de parcare suficiente. Cand folosesc masina personala, sunt nevoit sa parchez neregulamentar pentru ca nu sunt locuri de parcare. Eu le caut, nu parchez ca altii la cinci metri de usa magazinului unde ai treaba. Daca vine o firma si te urmareste sa te ridice cu japca, iarasi nu e bine. Au fost cazuri si cand iti ridicau masina si, cand te duceai sa o recuperezi, te trezeai cu zgarieturi pe ea", a spus un taximetrist de la compania Delta.
 
La Cluj, hotararea este pusa in aplicare
 
La Cluj, Hotararea de Guvern este deja pusa in aplicare din luna februarie. Politistii locali au facut o campanie de constientizare a publicului prin impartirea a cinci mii de pliante. Acesta a informat ca ridicarea se aplica in cazurile de oprirea/stationare in statiile de transport public, pe benzile de urgenta, in zonele pietonale, in intersectii, pe trotuare sau piste pentru bicilisti. Conform unei hotarari de Consiliu Local, ridicarea, transportul, si depozitarea costa 547 lei. In cazul in care soferul ajunge in timp util la autovehicul si opreste ridicare, sanctiunea este mai mica, de 294 de lei.
 
Afacerea a fost vanata de penali
 
In trecut, anual, aceleasi firme prindeau contractele privind serviciul de ridicare a masinilor din Iasi. Flori Trans SRL se ocupa de o mica parte din contract, iar Transgyw Industry avea in administrare restul. Un sofer care se trezea cu masina ridicata era nevoit sa scoata din buzunar cam 450 de lei pentru a-si recupera autovehiculul.

Afacerea ridicarilor a fost controlata de Adrian Claudiu Zahariea, cel care coordona activitatea Transgyw. Zahariea, un personaj controversat, a fost implicat in scandaluri cu spalare de bani, fals in acte sau furturi de combustibil. In 2014, afaceristul a fost ridicat de procurorii de la Directia de Investigare a Infractiunilor de Crima Organizata si Terorism Iasi (DIICOT) pentru o serie de afaceri cu facturi false. In retea era implicati si tiganii din Zanea si Lunca Cetatuii. De numele lui Zahariea este legat si un furt de cantitati mari de motorina din depozitele CFR. 

Galerie Foto


locuri nepermise stationate neregulamentar politia rutiera primarie
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Pascani.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1913 (s) | 39 queries | Mysql time :0.049411 (s)