News Flash:

Vitamine si minerale - surse naturale

8 August 2014
564 Vizualizari | 0 Comentarii
mere vitamine minerale surse naturale

Vrei să îţi iei porţia zilnică de vitamine şi minerale din surse naturale? Include aceste alimente în meniul zilnic şi vei avea doar de câştigat!

Iată care sunt cele mai la îndemână surse de vitamine şi minerale şi la ce îţi folosesc ele. După ce vei afla beneficiile lor, cu siguranţă îţi vei regândi lista de cumpărături!

1. Vitamina A are un rol important în creşterea imunităţii şi îţi ajută vederea. O găseşti în ficatul de vită, spanac, peşte, lapte, ouă, mocovi şi cartofi dulci.

DZA: 700 micrograme/zi (femeile adulte)

2. Vitamina B6 este un termen umbrelă pentru 6 componente care aduc organismului uman aceleaşi beneficii: mai multă energie (ajută la formarea hemoglobinei), stabilizează nivelul de zahăr din sânge şi produce anticorpi. Găseşti vitamina B6 în peşte, carne de pasăre, ficat de vită şi cel mai mult în năut.

DZA:1.3 mlg/zi

3. Vitamina B12 este vitală pentru un sistem nervos sănătos dar şi pentru a preveni anemia. Cele mai la îndemână surse de vitamina B12 sunt cele de sursă animală, în special scoicile. O mai găseşti şi în ton, somon, păstrăv şi mai este adăugată şi în cerealele pentru micul dejun.

DZA: 2.4 micrograme/z

4. Vitamina C este un antioxidant important şi este şi un ingredient necesar câtorva procese foarte importante în corp. Deşi primul gând care îţi vine în minte când te gândeşti la vitamina C este la citrice, o sursă mai importantă o constituie ardeii roşii, apoi kiwi, broccoli, varza de bruxelles.

DZA: 75 mlg/zi

5. Calciul este mineralul cel mai abundent în corp, aflat în mare parte în dinţi şi oase şi restul în vasele de sânge, funcţiile muşchilor, comunicarea celulară şi secreţiile hormonale. Cea mai bună sursă naturală de calciu o constituie laptele dar o găseşti şi în verdeţurile cu frunză mare precum napii sau ca adaos în cereale.

DZA: 1,000 mlg/zi

6. Vitamina D este generată de organism atunci când stăm la soare şi facilitează absobţia de calciu şi are un rol important în imunitatea organismului. Poţi să o găseşti şi în peştele gras precum somonul şi tonul dar şi în alte alimente procesate ca supliment.

DZA: 5 micrograme/zi

7. Vitamina E este un puternic antioxidant şi îţi protejeazăorganismul prin sporirea imunităţii. Dintre sursele naturale de vitamina E putem enumera seminţele şi nucile dar şi în uleiul deermeni de grâu.

DZA: 15 mlg/zi

8. Acidul folic ajută la crearea de noi ţesuturi şi pe femeile însărcinate le ajută să dea naştere unor copii sănătoşi. Poţi găsi acid folic în verdeţuri cu frunza lată, fructe, nuci şi lactate. Cea mai mare concentraţie o găseşti în ficatul de vită şi apoi în cereale şi alte produse din cereale.

DZA: 400 micrograme/zi (femeile)

9. Fierul transportă oxigenul în sânge şi se găseşte atât în produse de origine animală cât şi în cele de origine vegetală: ficatul de pasăre conţine cea mai mare concentraţie dar îl găseşti şi în linte şi fasole boabe.

DZA: 18 mlg/zi

10. Vitamina K are un rol important în coagularea sângelui, pentru a se putea opri din curgere atunci când te tai. Cea mai bună sursă naturală de vitamina K ar fi napii, spanacul şi sfecla verde.

DZA: 90 micrograme/zi

În funcţie de deficienţele pe care le ai -în urma analizelor de sânge- poţi mări doza de vitamine şi minerale din alimentaţie.

Sursa:cosmopolitan.ro

Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Pascani.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1911 (s) | 35 queries | Mysql time :0.055490 (s)